کد خبر 6201
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

بازی دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی

بازی دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی

طی بیش از یک ماه گذشته منطقه ۴۹ هزار تومانی محدوده‌ای بوده که دلار در آن نوسان داشته است. معامله‌گران بازار ارز کاهش روز شنبه و ثبات دیروز را سیاست بازارساز برای آرامش در بازار ارز تلقی می‌کنند.

به گزارش آهن نیوز؛ طی بیش از یک ماه گذشته منطقه ۴۹ هزار تومانی محدوده‌ای بوده که دلار در آن نوسان داشته است. معامله‌گران بازار ارز کاهش روز شنبه و ثبات دیروز را سیاست بازارساز برای آرامش در بازار ارز تلقی می‌کنند.

روز گذشته قیمت دلار ثابت بود و با همان رقم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومانی روز شنبه معامله شد. خبری به بازار ارز تزریق نشد و سیگنالی از اخبار بین‌المللی، روند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار نداد. فعالان بازار ارز می‌گویند کاهش محدود قیمت دلار در هفته سوم مرداد با توجه به انحلال کانون صرافان در هفته گذشته قابل پیش‌بینی بود.

به اعتقاد آنها سیاستگذار قیمت دلار را از عمد به کریدور ۴۰ هزار تومانی سوق داده تا مبادا کانون صرافان مدعی مدیریت بازار ارز و پایین نگه‌ داشتن قیمت دلار شود.

علاوه بر این موضوع روز گذشته بررسی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار ارز حاکی از رشد تقاضا برای خرید دلار بود. به اعتقاد بازیگران این بازار دست سیاستگذار برای معامله‌گران رو شده و آنها مطمئن بودند که قیمت دلار در روزهای جاری روند نزولی محدود و باثباتی خواهد داشت.

تزریق ارز توسط بانک مرکزی از سوی افراد واسطه به بازار از دیگر موضوعاتی بود که معامله‌گران به آن اشاره کردند.

اقدامی که سال‌هاست بانک مرکزی برای خط‌دهی به قیمت دلار هر از گاهی از آن بهره می‌گیرد. به اعتقاد معامله‌گران خبره بازار، زمانی که دست سیاستگذار خالی است از طریق افراد واسطه اقدام به تزریق دلار می‌کند و زمانی که دست‌پر است از طریق صرافی‌ها.

تحلیلگران اقتصادی مقاومت دلار را محدوده قیمتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی می‌دانند و منطقه حمایتی را کف کانال ۴۹ هزار تومانی عنوان می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر 6201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =