کد خبر 622
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

بازار قراضه بدون تقاضا

بازار قراضه بدون تقاضا

تقاضای محصولات فولادی نیز حتی در بازارهای اروپا و آمریکا مطلوب نیست. فروشنده‌ها حاضر به تخفیف دادن نیستند چراکه هزینه جمع‌آوری قراضه در اروپا خیلی بالاست.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ترمز افزایش نرخ قراضه آهن در ماه پایانی فصل بهار سال جاری به یکباره کشیده شد و بازار این محصول بازیافتی از تب و تاب خود فاصله گرفت تا در روزهای داغ تابستان در رکود قیمتی به‌سر ببرد.

آیا عرضه ضایعات آهن در بازار افزایش یافته یا دلیل دیگری سبب کاهش قیمت قراضه‌های آهنی شده است؟ برای پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه داشت که قیمت ضایعات آهن تابعی از بهای شمش فولاد و متاثر از این بازار است. آنچه در این روزها سبب فروکش کردن بهای ضایعات آهن شده، کاهش قیمت شمش است که کاهش قیمت شمش فولادی نیز خود متاثر از بازارهای جهانی به شمار می‌رود.

آخرین قیمت قراضه وارداتی سنگین ۲۰-۸۰ در ترکیه ۴.۵ دلار رشد روزانه داشته ۳۵۲ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده است. ظاهراً تجار اروپایی به دلیل ارتفاع پایین آب روخانه‌ها در حمل قراضه مشکل دارند از این رو فعلاً امکان صادرات ندارند. به نظر آن‌ها با این شرایط حداقل قیمت منطقی قراضه صادراتی اروپا ۴۰۰ دلار هر تن سی اف آر ترکیه است

برخی اظهار داشتند که تا اواسط سپتامبر عرضه نخواهند کرد. ظاهراً باید تا پایان تعطیلات تابستانی آگوست منتظر ماند. در این بین برخی از معامله قراضه آمریکا در ۳۵۲ دلار هر تن سی اف آر ترکیه صحبت کردند که رسماً مورد تایید طرفین معامله قرار نگرفت.

تجار معتقدند فعلاً فقط می‌توان امیدوار بود قیمت‌ها کمتر نشوند. هفته‌های اخیر جو تعطیلات در ترکیه، گرمای هوا و نمایان نشدن نشانه‌های جدی بهبود در چین جو بازار را منفی کرده است.

تقاضای محصولات فولادی نیز حتی در بازارهای اروپا و آمریکا مطلوب نیست. فروشنده‌ها حاضر به تخفیف دادن نیستند چراکه هزینه جمع‌آوری قراضه در اروپا خیلی بالاست.

از طرفی اخیراً هزینه تامین انرژی هم در ترکیه صعودی بوده از این‌رو قیمت پیشنهادی ۳۵۰ دلار در هر تن سی اف آر قراضه وارداتی برای فولادسازان ترکیه قابل قبول نیست.

اگر فولادسازان ترکیه نتوانند میلگرد خود را ۶۵۰ دلار در هر تن سی اف آر بفروشند قادر به خرید قراضه ۳۵۰ دلاری سی اف آر نیستند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =