کد خبر 6333
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

قطعی برق و ضرر میلیارد دلاری واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خیام زبرخان

قطعی برق و ضرر میلیارد دلاری واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خیام زبرخان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زبرخان گفت: به دلیل قطعی برق برخی از واحدهای تولیدی میلیاردها دلار متضرر شدند.

به گزارش آهن نیوز؛ ابوذر سعادتی سرشت اظهار کرد: قطعی برق در واحدهای صنعتی سبب کاهش تولید و پایبن آمدن ارزش افزود شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زبرخان افزود: قطعی برق سبب تعطیلی بعضی از شرکت‌های تولیدی و بیکاری کارگرها شده علاوه براینکه با تعطیلی کارخانه‌ها حقوقی هم به کارگرها پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از شرکت‌ها زنجیره تولیدی به هم پیوسته دارند. از سوی دیگر بعضی از شرکت‌های تولیدی هم باید به مرور زمان درجه حرارت دستگاه‌ها را پایین بیاورند از این رو قطعی برق سبب ضرر میلیارد دلاری به این واحدهای صنعتی و تولیدی شده است.

سعادتی سرشت تصریح کرد: همچنین بسیاری از شرکت‌ها با توجه به قراردادی که بستند باید به همان میزان محصول تولید کنند تا پاسخگوی مشتریان باشند اما قطعی برق، کاهش شدید تولید و نارضایتی مشتریان را رقم زده است.

هزینه سنگین نگهداری و تعمیر دیزل ژنراتور

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص سوخت جایگزین تشریح کرد: دیزل ژنراتور یکسری مزایا دارد مثل اینکه سوخت جایگزین را دولت تامین می‌کند و بدین ترتیب واحد تولیدی تعطیل نمی‌شود. اما خرید دیزل ژنراتور هزینه سنگینی برای واحد تولیدی دارد.

وی اضافه کرد: موضوع مهم در خصوص سوخت جایگزین تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور است که هزینه سنگینی برای واحدهای تولیدی دارد از این رو واحدهای صنعتی راغب به خرید دیزل ژنراتور نیستند.

نبود زمین و فضا برای واگذاری در شهرک صنعتی خیام زبرخان

سعادتی سرشت بیان کرد: ما در شهرک صنعتی خیام زبرخان به هیچ عنوان افزایش برق نداریم، حتی به واحدهایی که طرح توسعه دارند هم نمی‌توانیم برق بدهیم. به جز قطعی برق و گاز در فصل تابستان و زمستان در حوزه تامین آب هم مشکل داریم. علاوه بر این قابلیت واگذاری زمین را هم نداریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت زبرخان ابراز کرد: با توجه به موقعیت شهرک صنعتی خیام زبرخان تقاضا برای سرمایه‌گذاری زیاد است اما هیچ زمین و فضایی برای واگذاری نداریم. البته شهرک صنعتی دوم در دست مطالعات پژوهشی است که بتوانیم در زبرخان دایر کنیم.

کاهش شدید پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی به شدت کاهش پیدا کرده است، اذعان کرد: اگر چه سیاست اداره صنعت، معدن و تجارت توسعه تولید و افزایش اشتغال‌زایی است اما سرمایه‌گذار هم باید دلیلی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 6333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =