کد خبر 6372
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

تولید ۷ میلیون تن گندله و کنسانتره در معدن سنگان با ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز

تولید ۷ میلیون تن گندله و کنسانتره در معدن سنگان با ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز

مدیرعامل معادن سنگان خواف گفت:در سال گذشته با ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز بیش از ۷ میلیون تن گندله و کنسانتره در معدن تولید شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ علی امرایی اظهار داشت: در سال گذشته تولید بیش از ۴ میلیون تن گندله و ۳ میلیون تن کنسانتره در این معدن اتفاق افتاده که این رشد تولید ۱۰۳ درصدی با وجود ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز ثبت شده است.

مدیرعامل معادن منطقه سنگان گفت: میزان تولید انجام شده در معدن فولاد سنگان خواف از ابتدای بهره برداری تا کنون بیش از ۱۹ میلیون و پانصد هزار تن گندله است.

ضعف زیرساخت‌های ریلی و جاده ای مانع تولید سنگ آهن در معدن سنگان خواف

وی تصریح کرد: یکی از کمبودهای جدی منطقه ضعف در زیرساختهای حمل ریلی و جاده ای است، به طوریکه اگر زیرساخت های لازم برای ارسال محصول در حد قابل قبولی باشد، ارسال گندله تولیدی با سرعت بیشتری امکان پذیر است و در روندی سلسله‌وار به تولید بیشتر این معدن تأثیرگذار است.

امرایی خاطرنشان کرد: اگر این مشکلات گریبانگیر معدن فولاد سنگان نباشد ، با توانمندی های نیروی انسانی و قابلیت های فنی، توانایی عبور از ظرفیت پنج میلیون تن گندله را داریم.

برای اولین بار ؛ تأسیس پردیس دانش‌بنیان صنایع معدنی

 مدیرعامل معادن فولاد سنگان با اشاره به سهم اقتصاد دانش بنیان در کشور افزود: باید سهم شرکت‌های دانش بنیان را در اقتصاد کشور افزایش دهیم و باید در مسیری گام برداریم تا صنایع از صاحبان ایده و طرحهای دانش بنیان حمایت کنند.

امرایی گفت: در حوزه تحقیق و توسعه ۳ درصد سهم اقتصاد را داریم و شرکت‌های بزرگ دنیا وقتی سرآمد و متعالی می‌شوند که در موضوع بروزرسانی فناوری هزینه  کنند.

ارز آوری ۹.۵ میلیون یورو به کشور با بومی سازی قطعات معدن سنگان

 وی تاکیدکرد: با بومی سازی قطعات در معادن فولاد سنگان خواف شامل ۱۰۶ قطعه، ۵ تجهیز، ۱۶۰۰ مدرک فنی با رشد ۱۰۴ درصدی بومی سازی باعث شد ارزآوری بیش از ۹.۵ میلیون یورو به کشور انجام شود.

امرایی از سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در توسعه دانش بنیان ها خبر داد و گفت: احداث کارخانه ۱۵ هزار تنی گلوله سازی آتیه ، احداث سوله انباشت کنسانتره در راستای حفاظت از محیط زیست به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن از دیگر اقدامات معدن فولاد سنگان خواف است.

انتقال آب با اجرای ۸۰ کیلومتر لوله به معدن فولاد خواف

مدیر معدن فولاد سنگان ادامه داد: در برنامه های آتی دیگر اجرای کارخانه احیا مستقیم، کارخانه کنسانتره هماتیتی به ظرفیت ۵.۲ میلیون تن، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی به ظرفیت ۵.۲ میلیون تن، احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه خانه و فاضلاب شهر تایباد و انتقال آب بطول ۸۰ کیلومتر خواهد بود.

تولید سال آینده معدن سنگان خواف ؛ ۹میلیون تن گندله و کنسانتره

 امرایی در پایان عنوان کرد: برای سال جاری برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۴ میلیون تن کنسانتره را با امید به رفع موانع تامین انرژی در برنامه تولید خواهیم داشت.

صادرات محصولات معدن سنگان خواف به بازارهای خارجی

امرایی عنوان کرد: در حال حاضر معدن فولاد سنگان خواف محصولات با کیفیت بالا تولید می کند که در نتیجه با اخذ مجوز صادرات، به زودی در بازارهای خارجی نیز محصولات معدنی عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 6372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =