کد خبر 6414
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن استان کرمان پایین است

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان وجود دارد گفت: سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است.

به گزارش آهن نیوز؛ فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان وجود دارد گفت: سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است در حالی که این استان پهناور با دارابودن بیشترین معادن ۲۲ درصد اشتغال را ایجاد کرده است و جا دارد از این ظرفیت در زمینه اشتغالزایی استفاده کنیم.
 
حسین رضایی در بازدید از معدن مس سرچشمه که با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان و جمعی از مسئولین انجام شد، گفت: ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان و بیشتر آن‌ها در رفسنجان است در حالی که سهم اشتغال در این حوزه پایین است و این زیبنده وضعیت اشتغال و اقتصاد استان کرمان و شهرستان رفسنجان نیست.

او افزود: استان کرمان در بحث کشاورزی ده محصول کشاورزی دارد که رتبه‌های اول تا دهم دنیا را داراست؛ ۲ هزار هکتار گلخانه در جیرفت وجود دارد که جوابگوی کل کشور است.

رضایی همچنین محصولات مرکبات و خرمای بم و جنوب استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در استان کرمان خارج از فصل هم محصولات کشاورزی تولید می‌شود که این خود یک مزیت است که در هیچ جای کشور اینگونه نیست.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: سهم اشتغال حوزه کشاورزی در کشور ۱۶ درصد و این سهم در استان کرمان ۳۸ درصد است، اما نمی‌توان دست از کشاورزی برداشت می‌توان در کنار حفظ کشاورزی به کارهای صنعت و معدنی نیز پرداخت.

او تصریح کرد: در بحث صنعت نیز در استان کرمان و رفسنجان می‌توان اشتغالزایی کرد وضعیت اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است در حالی که این آمار در استان کرمان ۲۲ درصد است و ۱۲ درصد تا تکمیل ظرفیت اشتغال در حوزه صنعت در استان کرمان خالی است و باید در این زمینه اشتغالزایی کرد.

او ادامه داد: معادن مس که در غرب کشور تا سیستان و بلوچستان شناسایی و کشف شده اند ظرفیت خوبی برای استفاده و اشتغالزایی هستند.

رضایی گفت: در ۱۷ سال اخیر میانگین فروش یک تن مس ۷ هزار دلار بوده و در فلزات دیگر از جمله آهن، آلومینیوم، فولاد و ... هم همینطور بنابراین آینده صنعت درخشان است و امیدواریم با شکوفا کردن این حوزه بتوانیم به رفع بیکاری و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نیز افزایش امنیت و رفاه عمومی کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 6414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =