کد خبر 6447
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

شروع هفته بازار آهن با نوسانات کاهشی

شروع هفته بازار آهن با نوسانات کاهشی

در معاملات امروز بازار آهن و میلگرد به دنبال افت دلار به کانال ۴۸ تومان مجددا روند قیمت‌ها در سیر نزولی قرار گرفته هرچند اکثر شرکت‌ها بدون تغییر قیمت بودند. این نوسانات کاهشی در بازار میلگرد خیلی چشمگیر نبوده و در حد ۵۰ الی ۴۰۰ تومان اعمال شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز صعودی بود و به ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۱ درصدی داشت. نرخ‌های اعلامی در بازار آهن و فولاد نیز در اولین روز هفته دامنه نوسانات چشمگیری نداشته و بازار در آرامش و ثبات نسبی به سر می‌برد.

 قطعی برق عملاً تولید شمش را به حداقل رسانده و عرضه را محدود کرده ولی این مشکل تا دو هفته آینده بر طرف خواهد شد. پس از آن افزایش قیمت آهن اسفنجی را به علت بالا رفتن تقاضای تولیدکنندگان شمش خواهیم داشت. شاید با توقف دوباره خرید شمش توسط بخش بازرگانی، دولت به دنبال مهار افزایش قیمت برود.

معامله امروز محصول شمش نیز با استقبال گرمی روبه رو نشده و در پایان معاملات امروز با حذف ۷۵/۷ درصد حجم به مقدار ۹ هزار و ۳۲۰ تن که نرخ پایه آن با افت ۴/۴ درصدی رو به رو شد به قیمت ۲۱ هزار و ۷۱۳ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۳ هزار و ۷۵۰ تن ثبت شد. همچنین کمترین نرخ معامله شده این محصول ۱۸ هزار و ۸۱۵ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ C۷۲D۲ است.

آنچه در این روزها بازار را بعد از این تحت تاثیر قرار می‌دهد دو مورد است: اول، مساله صادرات که به نظر می‌رسد پس از توافق ایران و عربستان، چینی‌ها به بازار ایران روی آورده و ولع آنها برای خرید کنسانتره، شمش و تختال وسیع است. بنابرین بازار از این به بعد باید رینگ صادراتی را دقیق‌تر دنبال کند. مورد دوم اینکه مساله نرخ ارز که دولت روی آن حساس است. صادرات نفت و میعانات گازی به بالاترین حد خود رسیده، این روند از سه ماه قبل شروع شده طبعاً دست دولت را برای فعالیت های اقتصادی باز خواهد کرد. 

در معاملات امروز بازار آهن و میلگرد نیز به دنبال افت دلار به کانال ۴۸ تومان دوباره روند قیمت‌ها در سیر نزولی قرار گرفته هرچند اکثر شرکت‌ها بدون تغییر قیمت بودند. این نوسانات کاهشی در بازار میلگرد خیلی چشمگیر نبوده و در حد ۵۰ الی ۴۰۰ تومان اعمال شده است. به عنوان نمونه میلگرد سرمد ابرکوه با ۲۰۰ تومان کاهش نرخ خود را برای میلگرد ۱۸ و ۲۰ به نرخ ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

در این میان نرخ میلگرد اعلامی از ذوب آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان آهن در ابتدای صبح اعلام شده و تغییر قیمتی نداشت که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۸۶۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =