کد خبر 6471
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

آهن نیوز گزارش می‌دهد؛

افزایش 8 درصدی تولید سنگ‌آهن چین/ آخرین پیش‌بینی از قیمت سنگ‌آهن

افزایش 8 درصدی تولید سنگ‌آهن چین/ آخرین پیش‌بینی از قیمت سنگ‌آهن

براساس داده‌های اداره ملی آمار چین (NBSC) چین تولید سنگ آهن را نسبت به جولای ۲۰۲۲، با ۸ درصد افزایش به ۸۵.۷ میلیون تن رساند. همچنین این میزان تولید در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۳، ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ در جولای ۲۰۲۳، براساس داده‌های اداره ملی آمار چین (NBSC) چین تولید سنگ آهن را نسبت به جولای ۲۰۲۲، با ۸ درصد افزایش به ۸۵.۷ میلیون تن رساند. همچنین این میزان تولید در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۳،  ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

در ژانویه تا جولای ۲۰۲۳، تولید سنگ آهن در چین به ۵۶۶.۸ میلیون تن رسید که ۶.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است. در ماه جولای، قیمت این مواد خام در چین افزایش یافت و منجر به نوسان قیمت در سطوح نسبتاً بالایی شد. در پایان ماه، قیمت سنگ آهن به دلیل تأثیر طوفان‌های Doksuri و Hanun کاهش یافت.

 شرکت‌های فولادی چین در جولای ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را ۲.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش دادند و به ۹۳.۴ میلیون تن رسانند. البته در مقایسه با جولای ۲۰۲۲، حجم واردات سنگ آهن ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

 میانگین هزینه واردات سنگ آهن در جولای ۱۰۴.۹ دلار در تن بوده که نسبت به ماه ژوئن، ۱.۷ درصد کاهش داشته است. واردات سنگ آهن چین در ماه‌های ژانویه تا ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد افزایش یافت و به ۶۶۹.۴ میلیون تن رسید.

همچنین، تحلیلگران کاهش قیمت سنگ آهن را به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کنند. این موضوع، ناشی از تقاضای ضعیف فولادسازان چینی به دلیل وضعیت بخش ساخت و ساز است. بطوریکه، گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را برای قیمت سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با کاهش ۱۲ درصدی به ۹۰ دلار در هر تن کاهش داده است. تحلیلگران انتظار دارند قیمت این ماده خام در سه ماهه سوم در سطح ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

افزایش قیمت سنگ آهن

معاملات آتی ژانویه برای سنگ آهن که بیشترین معامله بورس کالای دالیان را به خود اختصاص می‌دهد با ۵.۲ درصد افزایش تا ۱۰۵.۸ دلار در هر تن در دوره ۱۱ تا ۱۸ اوت ۲۰۲۳ معامله شد.

بانک ملی استرالیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت سنگ آهن به دلیل اخباری مبنی بر اینکه کارخانه‌های فولاد در استان هبی، پیشرو در تولید فولاد چین، هنوز تولید خود را کاهش نداده‌اند، افزایش یافت. با این حال، پیش‌بینی‌ها برای سال جاری همچنان محتاطانه است، زیرا انتظار می‌رود تولید داخلی فولاد به سطح سال ۲۰۲۲ محدود شود.

کاهش صادرات مواد خام از استرالیا و برزیل باعث کاهش ذخایر سنگ آهن در چین شد. طبق بررسی هفتگی Mysteel، ذخایر سنگ آهن وارداتی که توسط ۶۴ فولادساز چینی نگهداری می‌شد تا ۱۶ اوت به ۸.۷ میلیون تن کاهش یافت که نسبت به هفته قبل ۲.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اگرچه مقامات چینی اعلام کرده‌اند که این کشور به سیاست‌های تحریک مصرف و ترویج سرمایه‌گذاری ادامه خواهد داد، فولادسازان همچنان نگران وضعیت صنعت املاک به عنوان توسعه‌دهنده اصلی این کشور هستند. باید توجه داشت که گروه اورگرند (Evergrande) که بیش از ۱۳۰۰ پروژه در بیش از ۲۸۰ شهر چین دارد، در ۱۷ اوت در دادگاهی در ایالات متحده درخواست ورشکستگی کرد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به سمت پایین - ۱۲ درصد - به ۹۰ دلار در هر تن اصلاح کرد. این موضوع به دلیل پیش‌بینی مازاد عرضه مواد اولیه به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش حجم تولید فولاد در چین است. تحلیلگران انتظار دارند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 6471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =