کد خبر 6482
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

پرداخت ۲ درصد عوارض معدن کوشک تا هفته آینده

پرداخت ۲ درصد عوارض معدن کوشک تا هفته آینده

فرماندار بافق گفت: معدن کوشک عوارض ۲ درصد را تا سال ۱۴۰۰ پرداخت کرده و مابقی تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق در حاشیه بازدید میدانی از مجموعه معادن کوشک و پیگیری مطالبات کارگران گفت: حدود چهار بند از توافق نامه به طور مستقیم مربوط به کارگران است که بررسی شد و شرایط اجرای آن مهیا است و بندهای دیگر نیز در حال پیگیری است تا انجام شود. 

او افزود: بحث‌های مطرح شده از سوی کارگران، یک سری توقعاتی خارج از ضوابط و قوانین اداره کار است که با تعامل با کارفرما درصورتی که شرایط مناسب باشد، اقداماتی صورت می‌گیرد.

دهقان بیان کرد: از نظر امنیتی و بهداشتی، آنچه که مورد نظر کارگران بوده، اجرایی شده است و کارگران باید تلاش کنند با شرایط و ساختمان‌های جدید از جمله رختکن، سرویس‌های بهداشتی و... خود را وفق دهند.

او تصریح کرد: مخاطب یک سری بندها نیز مسئولان شهرستان است که چند بند حساس آن بررسی و تایید شد و قرار شد برخی مطالبات موجود به ویژه ۲ درصد عوارض، تا یک هفته آینده پرداخت شود.

دهقانی مدیرعامل معدن کوشک نیز گفت: با توجه به افت قیمت‌های مواد استخراجی شرکت از لحاظ اقتصادی روی لبه مرز قرار گرفته است. 

او افزود: ۳۷۰ کارگر در سه بخش زیر زمینی، رو باز و کارخانه کار می‌کنند. 

دهقانی بیان کرد: یک سری ساختمان‌های قدیمی که خارج از نیاز ضروری کارگر بوده است و ما برای سلامتی کارگران، دستور تخلیه این ساختمان‌ها را دادیم.

مدیرعامل معدن کوشک گفت: روزی ۱۰ هزار تومان و در ماه ۳۰۰ هزار تومان به پایه طرح اضافه کردیم که قبل از اجرای طرح طبقه بندی، متوسط حقوق ما ۱۴ میلیون تومان بوده، ولی اکنون به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

دهقانی گفت: ما برای پرداخت عوارض بر اساس فروش سنگ معدنی، به فرمانداری نامه زدیم که شماره حساب برای ما ارسال کنند که عوارض تا سال ۱۴۰۰ به فرمانداری پرداخت شده و یک و نیم میلیارد تومان باقیمانده نیز به زودی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 6482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =