کد خبر 6489
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
ثبات در بازار آزاد میلگرد

قیمت دلار هم امروز حدود ۲۰۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۴۸ هزار و ۷۳۱ تومان در بازار آزاد معامله شد اما این روزها بازار خیلی به نوسانات ریز این روزهای دلار توجهی نداشته و بر مدار ثبات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار هم امروز حدود ۲۰۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۴۸ هزار و ۷۳۱ تومان در بازار آزاد معامله شد اما این روزها بازار خیلی به نوسانات ریز این روزهای دلار توجهی نداشته و بر مدار ثبات قرار دارد.

این روزها بازار تحت تاثیر دو مسئله است: اول مساله صادرات است. پس از توافق ایران و عربستان چینی ها به بازار ایران روی آورده اند و ولع آنها برای خرید کنسانتره، شمش و تختال وسیع است. بازار از این به بعد باید رینگ صادراتی را دقیق تر دنبال کند.
دوم مساله نرخ ارز که دولت روی آن حساس است. صادرات نفت و میعانات گازی به بالاترین حد خود رسیده، این روند از سه ماه قبل شروع شده طبعاً دست دولت را برای فعالیت های اقتصادی باز خواهد کرد. آزاد شدن منابع ارزی عراق، کره و ژاپن هم از مصارف ارزی دولت برای غذا و دارو خواهد کاست به همین دلیل افزایش نرخ ارز به سادگی دیده نخواهد شد. ولی مساله این است که بالا رفتن درآمد ارزی ممکن است پایه پولی را بالا ببرد و باعث تورم شود. دولت باید به فوریت دو بخش را تغذیه کند اول غذا و دارو که از محل صادرات و ارزهای دریافتی تقریباً تامین شده و دوم مسکن که حالا باید چشم به دست دولت بدوزد. همه اینها گروگان حل مساله کسری بودجه است که در هفته گذشته در مجلس در مورد آن بحث و سخن بود.

در بازار آزاد نیز اکثر مبادی فروش بدون تغییر قیمت هستند طوری که میلگرد هیربد زرندیه ️بدون تغییر نرخ سایز ۱۶ و ۱۸ به قیمت ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد. بر عکس تیرآهن با افزایش بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود.

در این میان میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از از انبار بدون تغییر قیمت بود که در زیر انواع سایز آن آورده شده اما بارگیری از کارخانه این محصول با ۳۰۰ تومان افزایش همراه بود:

۱۲        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =