کد خبر 6490
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

گل‌گهر میزبان سومین نشست هیئت اجرایی کمیته آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد

گل‌گهر میزبان سومین نشست هیئت اجرایی کمیته آزمایشگاه‌های زنجیره معدن و فولاد

در سومین نشست هیئت اجرایی کمیته آزمایشگاه های زنجیره معدن و فولاد که به میزبانی مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شد، مدیران آزمایشگاه های شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و مجتمع معدنی و صنعتی اپال پارسیان به همراه مهندس میرمقتدایی، پیشکسوت این حوزه که ریاست کمیته را عهده دار است، حضور داشتند.

به گزارش آهن نیوز؛ این افراد در سال گذشته با انتخاب مدیران آزمایشگاه های شرکت های فعال زنجیره آهن و فولاد برای مدت دو سال به عنوان هیئت اجرایی کمیته انتخاب شده اند. جلسات پیشین هیئت اجرایی این کمیته در دوره سوم نیز به میزبانی فولاد مبارکه و انجمن تولید کنندگان فولاد برگزار شده است.

اهداف کمیته آزمایشگاه های زنجیره آهن و فولاد که یکی از کمیته های فعال انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران است، ارتقاء دانش و مهارت آزمایشگاهی، توسعه تعاملات بین آزمایشگاهی، یادگیری از بهترین عملکردها، ارتقاء کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و . . . می باشد.

این کمیته دارای چهار کارگروه تخصصی با عناوین زیر است:

کارگروه تخصصی آزمایشگاههای معدن و کنسانتره

کارگروه تخصصی آزمایشگاههای گندله سازی و احیاء مستقیم

کارگروه تخصصی آزمایشگاه های فولاد سازی

کارگروه تخصصی آزمایشگاه های نورد و محصولات نهایی

این کارگروه ها با هدف تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری تجربیات و هم اندیشی جهت حل مشکلات آزمایشگاههای عضو تشکیل شده است.

در سومین جلسه هیئت اجرایی کمیته آزمایشگاهها، بر لزوم تدوین راهبردهای عملیاتی کارگروه های تخصصی به منظور مدیریت عملکرد آنها تاکید شد.

همچنین در این نشست بر لزوم اطلاع رسانی اخبار، رویدادها و پروژه های علمی آزمایشگاههای عضو بر روی این سایت تاکید گردید و در مورد کانال های اطلاع رسانی جدید بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

ضمناً در راستای شناسایی اعضاء جدید کمیته، لیست اعضاء انجمن تولید کنندگان فولاد در این جلسه بررسی و مقرر شد اعضاء انجمن که دارای آزمایشگاه فعال هستند جهت عضویت در کمیته آزمایشگاهها دعوت شوند.

گفتنی است در این جلسه از زحمات ۷ ساله سرکار خانم دکتر رضایت و مهندس الله دینی در هیئت اجرائی کمیته آزمایشگاه های زنجیره معدن و فولاد تقدیر شد. بازدید از توانمندی ها، روش ها و فرآیندهای آزمایشگاهی، خطوط تولید مجتمع گل گهر و اماکن جانبی از دیگر برنامه های این نشست تخصصی بود.

یکی از کانال های ارتباطی کمیته آزمایشگاه های زنجیره معدن و فولاد کشور با اعضاء، سایت این کمیته به آدرس WWW.MS-LAB.IR می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 6490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =