کد خبر 6555
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

قیمت سنگ‌آهن به ۱۱۳.۵ دلار در هر تن افزایش یافت

قیمت سنگ‌آهن به ۱۱۳.۵ دلار در هر تن افزایش یافت

براساس داده‌های نزدک، معاملات آتی سنگ‌آهن ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را دارد و در ۱۸ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ با ۷.۲ درصد رشد هفتگی نسبت به سال قبل، به ۸۲۷ یوان/تن (۱۱۳.۴۹ دلار در هر تن) رسید.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس داده‌های نزدیک، معاملات آتی سنگ آهن ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را دارد، در ۱۸ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ با ۷.۲ درصد رشد هفتگی نسبت به سال قبل، به ۸۲۷ یوان/تن (۱۱۳.۴۹ دلار در هر تن) رسید. در بورس سنگاپور نیز مظنه معاملات آتی پایه سپتامبر تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۳، نسبت به قیمت هفته قبل با ۷.۵ درصد کاهش به ۱۱۴.۱۵ دلار در هر تن رسید.

قیمت سنگ آهن در چین در طول هفته اخیر به دلیل محرک‌های اقتصادی مداوم و تولید فولاد پایدار که هنوز تحت تاثیر محدودیت‌ها قرار نگرفته، افزایش یافت. احساس بازار نیز با نزدیک شدن به فصل ساخت و ساز حمایت در این روند تاثیر داشته و احتمالا تقاضای داخلی برای فولاد را بهبود بخشد.

تحلیلگران Marex باور دارند که با ورود بازار به فصل افزایش مصرف فولاد، قیمت سنگ آهن پس از کاهش دوباره روند صعودی به خود خواهد گرفت.

کاهش ذخایر سنگ معدن بندری در بزرگترین بنادر چین، همراه با افزایش تولید فولاد با پیش بینی افزایش فصلی فعالیت‌های ساختمانی، حمایت از قیمت سنگ آهن را نیز تقویت می‌کند. در حال حاضر، تقاضا برای سنگ آهن با وجود تعلیق فرآیندهای تعمیر در برخی از کارخانه‌های تانگشان به مدت یک هفته، از ۲۴ آگوست امسال، مطابق با الزامات دولت برای بهبود کیفیت هوا، ثابت مانده است.

انتظار می‌رود تا زمانی که دولت چین محدودیت‌های نهایی را بر تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ اعمال کند، بازار به رشد خود ادامه دهد. پس از اعلام برنامه‌های روشن، بازار انتظار کاهش قیمت‌ها را در شرایط کاهش تقاضا دارد.

 بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس، پیش‌بینی قیمت سنگ آهن خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به سمت پایین - ۱۲ درصد - به ۹۰ دلار در هر تن اصلاح کرد. این تصمیم به دلیل پیش بینی مازاد عرضه مواد اولیه به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش حجم تولید فولاد در چین است. تحلیلگران انتظار دارند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 6555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =