کد خبر 6570
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

استقبال ضعیف از محصولات فولادی در رینگ صنعتی

استقبال ضعیف از محصولات فولادی در رینگ صنعتی

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی، سنگ آهن کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۷/۱ درصدی، حجمی به مقدار ۸۴۸ هزار و ۴۱ تن و با مقدار تقاضای ۸۱۱ هزار و ۸۴۶ تنی معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز،  طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز چهارم شهریور ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۸ تن محصول شامل ۷۹ هزار و ۳۸ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن محصولات سنگ آهنی و ۲۱۴ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی، سنگ آهن کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۷/۱ درصدی، حجمی به مقدار ۸۴۸ هزار و ۴۱ تن و با مقدار تقاضای ۸۱۱ هزار و ۸۴۶ تنی معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق  سرد و گالوانیزه خودرو بود که با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی و تعداد زیادی از محصولات شمش که در حدود ۶۳/۲ درصد را شامل شد حجمی به مقدار ۲۹ هزار و ۴۱ تن با میزان تقاضای کمتر از عرضه به مقدار ۲۵ هزار و ۷۴۶ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز به مقدار ۴ هزار و ۳۷۰ تن و نرخ پایه ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده با میزان تقاضای ۹ هزار و ۳۶۱ تنی به طور کامل به فروش رفت.  طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان و بیشترین نرخ ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۴ است.

محصولات میلگردی معامله شده در عرضه‌های امروز نیز شامل حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی و معامله ۳ هزار و ۶۹۶ تن میلگرد آلیاژی و کلاف بود که میلگرد آلیاژی و کلاف با میانگین نرخ پایه ۲۹ هزار ۹ تومان به فروش رسید.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۷۷/۵ درصد حجم به مقدار ۱۰ هزار و ۳۷۵ تن معامله شد که نرخ پایه آن با افت ۰/۴ درصدی به قیمت ۲۳ هزار و ۶۲ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۲ هزار و ۱۷۵ تن ثبت شد. همچنین کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۲۰۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ ۱۰B۳۸ است.

امروز همچنین ورق  سرد و گالوانیزه خودرو به ترتیب با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۴۲۸ تومان و ۳۹ هزار و ۶۲۶ تومان به طور کامل به فروش رفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا با افت ۲۱ درصد حجم آهن اسفنجی عرضه شده میزبان معامله ۱۶۹ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۰۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل تغییر قیمتی نداشت و با میزان تقاضای نه چندان بالا به میزان ۱۲۱ هزار و ۱۰۰ تنی به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین ۶۵۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله و کنسانتره سنگ آهن به فروش رسید که ۶۱/۴ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نشان می‌دهد.

استقبال ضعیف از محصولات فولادی در رینگ صنعتی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =