کد خبر 6571
۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت ورق‌های فولادی در شهریور ماه

پیش‌بینی قیمت ورق‌های فولادی در شهریور ماه

عرضه ورق گرم در آخرین عرضه با نرخ پایه ۲۴ هزار و ۹۳۴ تومان در تابلوی معاملات مورد استقبال قرار نگرفت اما به علت افزایش قیمت ورق گرم در بازار آزاد ارزش ورق گالوانیزه هم روند صعودی داشت و در کانال ۴۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در بازار تهران قیمت هر دلار به ۴۹ هزار تومان رسید اما رکود حاکم بر بازار آهن و فولاد در مرداد به با شروع شهریور نیز ادامه دارد و امروز در چهارمین روز از این ماه همچنان بازار شاهد تشدید رکود در بازار آهن و فولاد داخلی بوده و نرخ‌های اعلامی از اکثر مبادی فروش بدون تغییر بوده و نوسانات افزایشی و همچنین کاهش قیمت در برخی از زیرمجموعه‌های بازار داخلی مشهود است.

به نظر می‌رسد افزایش آمار معاملات در ماه گذشته خصوصا با غیربهیمن‌یابی شدن خرید شمش و گندله از تدبیر بورس کالا برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت‌ها و خروج بازار از رکود نشأت گرفت. اما در اواخر ماه به علت محدودیت عرضه، قیمت شمش افزایش یافت و وارد کانال ۲۱ هزار تومان شد.

در آخرین هفته مردادماه، نرخ فروش شمش فولاد صادراتی ایران فوب خلیج‌فارس به ارزش ۴۶۱ دلار برای هر تن ارزیابی شد درحالی که هر تن شمش فولاد CIS فوب دریای سیاه با نرخی حدود ۴۳۱ دلار معامله شد. با در نظر گرفتن نرخ ارز مبادله‌ای ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت هر کیلوگرم شمش فولاد صادراتی حدود ۱۷ هزار و ۲۸۰ تومان است.

در معاملات امروز بورس کالا نیز شمش بلوم موجود در لیست عرضه با حذف ۷۷/۵ درصدی به مقدار ۱۰ هزار و ۳۷۵ تن معامله شد که نرخ پایه آن با افت ۰/۴ درصدی به قیمت ۲۳ هزار و ۶۲ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار ۲ هزار و ۱۷۵ تن ثبت شد. همچنین کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۲۰ هزار و ۲۰۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم آلیاژ ۱۰B۳۸ است. در بازار آزاد نیز امروز این محصول بین ۲۱ هزار ۶۰۰ تومان برای سایز ۱/۵*۱۵ تا ۲۲ هزار و ۱۵۰ برای سایز ۱۲۵*۱۲۵ معامله شد.

در طول هفته گذشته قیمت میلگرد ثابت ماند و تنها روز چهارشنبه به علت عرضه‌های فروش با ال سی و افزایش قیمت شمش شاهد بهبود قیمت بودیم. همچنین تیرآهن نیز تقریباً ثابت بود و تنها نوسانی محدود در میانه هفته دیده شد که متاثر از نوسان نرخ ارز بود اما استقبال از آن در بورس کالا با قوت روبه رو بوده و تقریبا تمامی حجم عرضه شده با تقاضای بالا به فروش می‌رسد.
قیمت ورق دو میلیمتر رول در مبارکه در ابتدای هفته گذشته به نرخ ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود که تا آخر هفته به قیمت ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. قیمت در هفته قبل به کف خود رسیده بود و افزایش قیمت این هفته جبران عقب رفت هفته قبل بود.

در بازار آزاد نیز امروز تغییرات این محصول به شرح ارائه شده در تصویر زیر برای انواع ضخامت‌ها بود:

پیش‌بینی قیمت ورق‌های فولادی در شهریور ماه


قیمت ورق اکسین اما همچنان بدون تغییر بود که به دلیل ضعف تقاضاست. تغییرات نرخ انواع میل‌های این محصول در بازار آزاد به شرح زیر است:

پیش‌بینی قیمت ورق‌های فولادی در شهریور ماهپیش‌بینی قیمت ورق‌های فولادی در شهریور ماهپیش‌بینی قیمت ورق‌های فولادی در شهریور ماه

پیش‌بینی قیمت ورق‌های فولادی در شهریور ماه

با فعال شدن مصرف کنندگان، تقاضای ورق روغنی افزایش یافت و قیمت بالا رفت.

عرضه ورق گرم در بورس کالای روز چهارشنبه به مقدار ۲۸ هزار تن و با نرخ پایه ۲۴ هزار و ۹۳۴ تومان در تابلوی معاملات مورد استقبال قرار نگرفت و از تابلوی معاملات حذف شد اما به علت افزایش قیمت ورق گرم در بازار آزاد ارزش ورق گالوانیزه هم روند صعودی داشت و در کانال ۴۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت این محصول در اخرین عرضه بورس کالا به قیمت ۳۹ هزار و ۱۱۳ تومان به فروش رسید که برای آن تقاضای چندانی هم وجود نداشت. دامنه قیمتی معامله شده برای این محصول بین ۳۷ هزار و ۵۷۴ تومان تا ۳۹ هزار و ۶۲۶ تومان بود.

ورق قلع اندود موجود در لیست معاملات امروز به حجم ۲ هزار تن نرخ پایه ۵۱ هزار تومان در حالی به فروش رفت که فقط ۳۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت. گفتنی است این محصول نسبت به هفته قبل تغییر قیمتی نداشت و توسط صنایع فولاد توان آور آسیا برای تحویل ۳۰ آبان به صورت تسویه نقدی برنامه‌ریزی شده است.

اما برای روزهای ماه شهریور پیش‌بینی می‌شود با توجه به مصادف شدن این ماه با تعطیلات ماه صفر و اربعین و در نهایت رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (ع)، عملاً بیش از یک و نیم میلیون نفر تا بیستم شهریور فعال نیستند که بخشی از آنها مسئولان کشور هستند، بنابراین اقتصاد عملاً در رکود است. 

پریسا فرضی

انتهای خبر/ 

کد خبر 6571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =