کد خبر 6616
۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

بازار آهن و فولاد در انتظار اخبار مثبت

بازار آهن و فولاد در انتظار اخبار مثبت

براساس گزارش‌ها فرارسیدن روزهای حساس برای مذاکرات هسته‌ای و برجام در داخل کشور و بسته حمایتی جدید چین برای رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳ در خارج از کشور، نویدبخش اخبار مثبت برای بازار محصولات فولادی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در بازار به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت، بازار آهن و فولاد نیز روند با ثبات خود را حفظ کرده است. 

در این میان از جمله اخباری که می‌تواند بر روند بازارها تاثیرگذار باشد روزهای حساس برای مذاکرات هسته‌ای و برجام است که در حال نزدیک شدن هستند. توافق بر سر تبادل در مراحل آخر خود قرار دارد و ایران و آمریکا در انتظار بازگشت زندانیان هستند. طبق گزارش‍‌ها در آستانه گزارش فصلی مدیرکل آژانس، معاون گروسی به ایران می‌آید. این در حالی است که تلاش ایران و آژانس برای حل موضوعات از ۴ مکان به ۲ مکان کاهش یافته است.

همچنین اخبارهای مثبت از بازار جهانی نیز برای رونق بازار فولاد به گوش می‌رسد طوری که بسته حمایتی جدید چین برای رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳ در کنار رونق سنتی فصل ساخت و ساز در ماه اکتبر و سپتامبر باعث شده تا قیمت سنگ آهن در هفته‌ گذشته صعودی شود و این موضوع خبر خوبی برای بازار محصولات فولادی خواهد بود.

در طی هفته گذشته منتهی به ۳ شهریور شاهد افزایش اندک قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. هفته گذشته در مجموع قیمت میانگین میلگرد آجدار در بازار ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و قیمت میلگرد سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویل درب کارخانه) به‌طور میانگین به حدود ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. کف قیمت میلگرد در بازار در پایان هفته گذشته به حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سقف آن به حدود ۲۶ هزار تومان به ازای هر کیلو رسید.

تغییرات قیمت انواع سایزهای میلگرد اعلامی از سمت ذوب آهن اصفهان به شرح ارئه شده در نمودار زیر است که بالاترین نرخ معامله برای میلگرد سایز ۱۲ روی قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

بازار آهن و فولاد در انتظار اخبار مثبت

اما امروز نرخ روز این محصول طبق گزارش‌ها از کف بازار در غالب مبادی فروش با ثبات همراه بود اما در تعدادی از کارخانه‌ها حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند. در این میان نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان نیز به صورت بارگیری از انبار بدون تغییر قیمت و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۸۷۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان

شمش بلوم معامله شده در میان محصولات امروز با افت ۱۲/۹ درصد حجم نسبت به عرضه به مقدار ۹۵ هزار و ۴۲۰ تن و قیمت میانگین پایه ۱۹ هزار ۹۳۶ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که تغییر قیمت محسوسی نسبت به اطلاعیه نداشت، گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است. 

در معاملات امروز شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۱۹ هزار ۹۳۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده (۲۱ هزار و ۷۳۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) معامله شد که این قیمت در مقایسه با قیمت میانگین شمش در ۳۰ مرداد ۱۴۰۲، تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد.

برای بازار داخلی فولاد پیش بینی می‌شود که در هفته پیش رو شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها باشیم.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =