کد خبر 6658
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

خطر ورشکستگی در کمین فولادسازان چینی

خطر ورشکستگی در کمین فولادسازان چینی

براساس واکاوی داده‌های منتشر شده، بیش از ۳۰ تاجر فولاد از اول ژوئن وارد مراحل ورشکستگی شده‌اند. چندین انجمن فولاد استانی به شرکت‌های عضو خود هشدار داده‌اند تا از همکاری با شرکای در معرض خطر ورشکستگی خودداری کنند.

به گزارش آهن نیوز؛ معامله گران فولاد چینی در طول رکود بازار فولاد با چالش‌های عملیاتی بیشتری روبرو هستند و نوسانات زیاد در بازار، احتمالا باعث ایجاد بحران‌های تجاری شود. براساس واکاوی داده‌های منتشر شده، بیش از ۳۰ تاجر فولاد از اول ژوئن وارد مراحل ورشکستگی شده‌اند. چندین انجمن فولاد استانی به شرکت‌های عضو خود هشدار داده‌اند تا از همکاری با شرکای در معرض خطر ورشکستگی خودداری کنند.

یک تاجر مستقر در شانگهای اعلام کرد که «فشار روی تاجران فولاد در سال جاری واقعاً بیشتر از چند سال گذشته است. به ویژه، رکود املاک و مستغلات بازار را تحت تاثیر قرار داده و رقابت در فروش شدیدتر شده است.» با این حال، او شایعه تعطیلی دسته جمعی شرکت‌های بازرگانی فولاد را رد می‌کند.

نوسانات شدید در صنعت فولاد باعث شده است که برخی از معامله‌گران با آگاهی پایین از کنترل ریسک متحمل زیان‌های غیرقابل جبران شوند. به عنوان مثال، برخی از معامله گران اعتماد زیادی به بازار داشتند و در هنگام افزایش قیمت‌ها در موقعیت خرید قرار گرفتند، اما چرخش ناگهانی بازار آنها را مجبور به فروش با قیمت‌های پایین‌تر کرد که منجر به زیان‌های غیرمنتظره شد.

علاوه بر این، برخی از معامله گران بدون اینکه واقعاً محصولات را نگهداری کنند، پیش فروش می‌کردند، اما افزایش ناگهانی قیمت‌ها باعث شد که آنها نتوانند به معامله با قیمت تعیین شده ادامه دهند که منجر به افزایش هرج و مرج در بازار تجارت فولاد می‌شود.

یکی از روسای کارخانه‌های فولاد اعلام کرد: بازرگانان به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات در صنعت فولاد، باید تسهیلات بیشتری را ارائه دهند تا از رقابت شدید خارج نشوند. او می‌افزاید: منابع قابل اطمینان‌تر تامین فولاد، قیمت‌های رقابتی و قابلیت‌های تامین مالی همه عوامل مهمی هستند که می‌توانند عملکرد تجاری یک معامله‌گر را تعیین کنند.

وضعیت تولید فولاد

چین در جولای ۲۰۲۳ تولید فولاد را با ۱۱.۵ درصد افزایش به ۹۰.۸ میلیون تن رساند. تولید فولاد در این دوره نسبت به ژوئن ۲۰۲۳، ۰.۳۴ درصد کاهش داشته است. به گزارش رویترز، متوسط ​​تولید روزانه فولاد چین در جولای ۲۰۲۳ تقریباً ۲.۹۳ میلیون تن بود که ۳.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت.

کاهش تولید فولاد در ماه جولای نسبت به ژوئن به دلیل محدودیت‌های تولید در تانگشان، مرکز پیشرو فولادسازی چین بود. علاوه بر این، تولید فولاد در تعدادی از کارخانه‌های فولاد در استان سیچوان در جنوب غربی برای اطمینان از تامین برق کافی در طول بازی‌های تابستانی دانشگاه جهانی کاهش یافته است.

در ماه ژوئیه، برخی از کارخانه‌های دارای کوره قوس الکتریکی نیز به دلیل افزایش هزینه‌های تولید در میان نوسانات قیمت قراضه در مواجهه با عرضه محدود، حجم تولید فولاد را کاهش دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 6658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =