کد خبر 6740
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

نسخه شورای آهن و فولاد برای بهبود بازار بعد از شش ماه!

نسخه شورای آهن و فولاد برای بهبود بازار بعد از شش ماه!

دلار امروز در بازار تهران با افت جزئی به نرخ ۴۹ هزار و ۷۲۷ تومان معامله شد، آن‌چه‌که مشخص است، این است که این روزها آهن به شدت به تغییرات نرخ دلار حساس شده و موازی با آن در حال حرکت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار امروز در بازار تهران با افت جزئی به نرخ ۴۹ هزار و ۷۲۷ تومان معامله شد، آن‌چه‌که مشخص است، این است که این روزها آهن به شدت به تغییرات نرخ دلار حساس شده و موازی با آن در حال حرکت است طوریکه دیروز با افزایش نرخ دلار تا مرز ۵۰ تومان از نیمه روز نرخ برخی مبادی فروش نیز با اعلام قیمت مجدد از میانه روز رو به افزایش گذاشت.

در این میان دیروز اولین نشست شورای آهن و فولاد در سال جاری بعد از شش ماه با حضور روسای سه انجمن نوردکاران فولادی ایران، تولیدکنندگان فولادی ایران و سنگ آهن ایران تشکیل شده و به چالش‌های پیش روی زنجیره صنعت فولاد پرداخته و تنظیم بازار را در گرو توافق و اتحاد دست اندرکاران زنجیره فولاد دانستند، این در حالی است که گزارش‌ها از کف بازار آهن داخلی حاکی از این است که تقاضا همچنان در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد. عدم نقدینگی و رکود عمیق در بازار مسکن از مهمترین دلایل نبود تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای آهن‌آلات است.

به هر حال با توجه به تعطیلات هفته جاری و هفته بعد بعید به نظر می‌رسد که بازار تحرکات فعالی داشته باشد و تا انتهای شهریور احتمال مسکوت ماندن بازار حتی در صورت بالا و پایین شدن فاحش نرخ دلار نیز زیاد است، و باید منتظر فصل پاییز و مساعد شدن شرایط آب و هوا، برداشته شدن کامل محدودیت برقی و شروع فصل ساخت و ساز برای رونق بازار آهن و فولاد بود.

به هرحال بازار امروز هم در اکثر مبادی فروش ثبات داشته و تغییر قیمتی نداشتند، فقط برخی از شرکت‌های فروش میلگرد هنوز تحت تاثیر رشد دیروز نرخ دلار بوده و افزایش بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومانی در انواع سایزهای خود داشتند طوریکه میلگرد شاهرود با ۲۰۰ تومان افزایش نرخ میلگرد سایز ۱۲ خود را با ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان و میلگرد ۱۴ را با قیمت ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد. 

در این میان میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان نیز بدون تغییر نرخ بوده و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۸۴۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۸۵۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۴۵۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۴۵۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۳۵۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۳۵۰   تومان

در بخش فروش تیرآهن نیز در بازار امروز کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان، فایکو و فولاد یزد در برخی سایزها با افزایش قیمت ۱۰ الی ۶۰ هزارتومانی همراه بوده اما کارخانه‌کوثر اهواز در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کرد.
همچنین نرخ انواع ورق سیاه (st۳۷ و st۵۲) امروز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۵۰ الی ۳۰۰ تومانی همراه بود. اما کارخانه‌ اکسین در محصولات خود ثبات قیمت را اعمال کرد.
انتهای خبر/ ف

کد خبر 6740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =