کد خبر 6744
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

علت ریزش معدن طزره چه بود؟

علت ریزش معدن طزره چه بود؟

انفجار یکی از تونل‌های معادن زغال‌سنگ معدن طزره دامغان بار دیگر نام این روستا در شمال این شهرستان رو به رسانه‌ها کشاند. حادثه‌ای که منجر به کشته شدن ۶ کارگر این معدن شد.

به گزارش آهن نیوز؛ شب گذشته بود که خبر انفجار و ریزش یکی از تونل‌های معادن زغال‌سنگ طزره دامغان در رسانه ها منتشر شد. اگرچه اخبار چندانی از چگونگی وقوع این حادثه تلخ وجود ندارد، اما یکی از کارگران این معدن درباره آن گفت‌وگو کرد.

این کارگر معدن که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار تسنیم گفت: گاز به‌وسیله کیسه‌ای (لوله از جنس گونی‌های پلاستیکی) از داخل معدن در زمان کار کردن کارگران با پیکور به بیرون منتقل می‌شود. این گاز در شب گذشته در هوای داخل تونل باقیمانده و با انباشت گاز و جرقه ناشی از فعالیت پیکور، انفجار در معدن رخ‌ داده است.

وی افزود: ۲ نفر راننده لوکوموتیو که پایین در حال بار زدن زغال بوده و یک کارگر پای "بونکر" زیر کارگاه استخراج و سه نفر کارگر استخراج این معدن زیر آوار ماندند.

پیکر بی‌جان ۶ کارگر محبوس در این معدن ساعت ۵ صبح روز گذشته پیدا شد.

همچنین در پی دستور رئیس‌کل دادگستری استان سمنان بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب به همراه مقامات قضایی شهرستان دامغان در محل حادثه معدن طزره حضور یافتند و با بررسی‌های لازم دستورات مقتضی صادر شد.

هم‌اکنون نیز علت دقیق بروز حادثه در معدن "رزمجای" طزره دامغان از سوی مسئولان قضایی شهرستان دامغان در دست بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر 6744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =