کد خبر 6751
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با آهن‌نیوز؛

در زنجیره فولاد ژنرال نداریم / متخصصین صنعت فولاد و معدن کجا هستند؟

در زنجیره فولاد ژنرال نداریم / متخصصین صنعت فولاد و معدن کجا هستند؟

دبیر انجمن سنگ آهن ایران نگرانی حال حاضر صنعت فولاد را عدم وجود نیروی انسانی متخصص مطرح کرده و گفت: موضوعی که این روزها باید به آن پرداخته شود عدم جانشین‌پروری این افراد با تخصص و توانمندی بالا بوده و سوال اینجاست که اگر این کار انجام شده الان کجا هستند؟

سعید عسگرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران از نگرانی‌های این روزهای صنعت آهن و فولاد که به نظر می‌رسد در حال حاضر به واسطه توجه به مشکلات بزرگتر به آن بی‌توجهی شده؛ به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: تا چندی پیش در زنجیره فولاد خصوصا بخش معدن و صنایع معدنی، افراد متخصص و توانمند بسیار زیادی وجود داشت که در حال حاضر به حاشیه رانده شده‌اند و سؤال اول این است که این افراد در حال حاضر کجا هستند؟

وی در ادامه از ضرورت شناسایی این افراد گفته و افزود: اینها افرادی هستند که باید به آنها اعتماد کرده و صنعت را به دست آنها سپرد چرا که در این صنعت متخصص و رکوردار هستند. فلذا پیدا کردن این افراد که متخصص در زمینه فولاد هستند نیمی از پاسخ این سؤال را خواهد داد.

عسگرزاده نگرانی حال حاضر صنعت فولاد را عدم وجود نیروی انسانی متخصص مطرح کرده و تاکید کرد: موضوعی که این روزها باید به آن پرداخته شود عدم جانشین‌پروری این افراد با تخصص و توانمندی بالا بوده و سوال اینجاست که اگر این کار انجام شده الان کجا هستند؟

وی در ادامه افزود: با اینکه در بخش‌های مهندسی، تخصصی و کارشناسی افرادی هستند که به لحاظ حقوق و مزایا از برخی شرکت‌ها جدا شده‌اند اما مدیران دولتی و مدیرانی که کارمند و کارکنان دولت بوده‌اند، اینها کجا هستند و چرا جانشینی برای خود پرورش نداده‌اند؟

دبیر انجمن سنگ آهن ایران این پرسش‌ها را مطرح کرده و گفت: به هیچ عنوان بحث شخص و پوزیشن خاصی در دولت و مجلس نیست. نتیجه چنین اتفاقی این شده که ما یک فردی که بتوانیم به او اطلاق ژنرال داشته باشیم؛ نداریم.

عسگرزاده به لزوم پرداخت به این مسئله اشاره کرده و مطرح کرد: قطعا یکی از وظایف حاکمیت، که مسئولیت اموال مردم را به عنوان امانت عهده‌دار بوده و باید به درستی از آن صیانت کند، کنجاندن افرادی در مسئولیت‌های حساس است که بتوانند از عهده این کار برآیند. اگر چنانچه آن افراد از تخصص و یا کیفیت لازم برخوردار نباشند؛ نه تنها خیانتی به بدنه صنعت است بلکه ضربه بزرگی به توسعه آن وارد می‌کنند.

وی تمرکز صرف بر افراد متعهد را خطا دانسته و اظهار داشت: اصولی این است که سیستم باید به دنبال متخصصین متعهد باشد.

به گفته این فعال صنعت زنجیره فولاد، در حال حاضر شرایط طوری است که حلقه را به حدی تنگ کرده‌ایم که هیچ متخصص متعهدی در داخل زنجیره باقی نمانده و طبیعی است نتایج فعلی هم به دست می‌آید.

وی در رابطه با نقش برگزاری انواع نمایشگاه‌های تخصصی در کمک به آشکارسازی مصائب و مشکلات زنجیره معدن و فولاد به آهن‌نیوز گفت: به نظر بنده نمایشگاه خود این کار را انجام نمی‌دهد. کارکرد نمایشگاه برقراری ارتباط و موضوع دیگری است که قطعا با بحث مشکلات و مسائل نمی‌شود به هم وصل کرد. اما حتما در کنار و حاشیه نمایشگاه برگزاری نشست‌های تخصصی برای این موضوعات می‌تواند به مطرح شدن این مسائل و پرداخت به آن توسط فعالان کمک کند. قطعا ساختار تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور الزاما در چنین مکان‌هایی حضور ندارند ولی به هر حال اگر مطرح و در رسانه‌ها گفته شود تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =