کد خبر 6758
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

ثبت ۱۸ درصد استقبال از محصولات فولادی عرضه شده امروز!

ثبت ۱۸ درصد استقبال از محصولات فولادی عرضه شده امروز!

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با استقبال ضعیف خریداران و ریزش ۷۲/۷ درصدی فقط ۸۷ هزار و ۴۵۲ تن با میزان تقاضای ۵۸ هزار و ۵۲۱ تنی ثبت شد. گفتنی است این مقدار تقاضا معادل ۱۸ درصد کل محصولات عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ قرار بود ۳۲۰ هزار ۸۱۵ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و انواع گالوانیزه G، قلع اندود و گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با استقبال ضعیف خریداران از این محصولات و ریزش ۷۲/۷ درصدی فقط ۸۷ هزار و ۴۵۲ تن محصول معامله شده و ۵۸ هزار و ۵۲۱ تن تقاضا برای آن ثبت شد. گفتنی است این مقدار تقاضا معادل ۱۸ درصد کل محصولات عرضه شده است.

در معاملات امروز برخلاف هفته‌های گذشته تیرآهن نیز با ریزش چشمگیر حجم به مقدار ۷۲/۷ درصدی روبه رو شده و به مقدار ۶ هزار و ۳۲۵ تن در حالی معامله شد که نرخ پایه آن با افت ۱/۲ درصدی داشته و به مبلغ ۲۲ هزار و ۸۲۸ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۸۵۵ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۴۳۵ تومان ثبت شد و برای این مقدار معامله شده ۱۹ هزار و ۴۸۱ تومان نیز تقاضا موجود بود.

همچنین میلگرد با ریزش ۷۷/۵ درصدی حجم عرضه شده به مقدار ۵۹ هزار و ۶۰۲ تن با میزان تقاضای پایینِ ۲۹ هزار و ۴۸۰ تنی معامله شد. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۲ هزار و ۷۵۶ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۸۰۴ تومان به اضافه ارزش افزوده و و تقریبا ۵۰۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۳۸۸ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پایین ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار و ۸۱ تومان است.

برای محصولات ناودانی با ثبت معامله هزار و ۷۲۰ تنی، کاهش ۱۴/۸ درصدی حجم رقم خورده و نرخ پایه معامله شده نیز با افزایش نیم درصدی به مبلغ ۲۳ هزار و ۴۰۲ تومان همراه بود و درحالی در تابلوی مبورس کالا معامله شد که با تقاضای هزار و ۷۶۵ تنی مواجه شد. 

نبشی نیز با افت ۷/۹ درصدی حجم نسبت به عرضه به مقدار هزار و ۱۵۵ تن و کاهش ۰/۱ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۷۲۵ تومان با میزان تقاضای هزار و ۶۹۵ تنی معامله خواهد شد.

ورق قلع اندود با ۸۰۰ تن حجم عرضه و ۵۱ هزار تومان نرخ پایه، توسط صنایع فولاد توان آور آسیا برای تحویل ۱۴ آذر به صورت تسویه نقدی به طور کامل معامله شد.

ورق گالوانیزه G هم با ۷ هزار و ۸۵۰ تن حجم عرضه و ۳۷ هزار و ۸۹۹ تومان میانگین نرخ پایه، افت قیمت ۱/۱ درصدی نسبت به نرخ پایه عرضه داشته و با تقاضای ۵ هزار و ۲۰۰ تنی به فروش رفت. دامنه قیمتی معامله شده برای این محصول بین ۳۶ هزار و ۲۲۳ تومان تا ۳۸ هزار و ۸۸۰ تومان است.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز به مقدار ۱۰ هزار تن و با نرخ پایه ۲۵ هزار و ۳۵ تومان در تابلوی معاملات بورس کالا به طور کامل با استقبال ۷۵۰ تنی به فروش رفت. تسویه این هفته این محصول به صورت اعتباری بود.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

ثبت ۱۸ درصد استقبال از محصولات فولادی عرضه شده امروز!

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =