کد خبر 6765
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیشنهاد فعالان صنعت فولاد به مسئولان/ گلایه‌ها و امیدها به صنعت فولاد به روایت آهن‌نیوز

پیشنهاد فعالان صنعت فولاد به مسئولان/ گلایه‌ها و امیدها به صنعت فولاد به روایت آهن‌نیوز

امید به آینده در کنار گلایه‌ها در نظرسنجی پایگاه خبری آهن‌نیوز با فعالان صنعت فولاد همراه با ارائه پیشنهاد این فعالان به مسئولان در نمایشگاه متالکس اصفهان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، حدود ۲۶ ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته و همچنان مسئله تولید، اصلی ترین دغدغه صنعتگران است. در طول این مدت کارهای زیربنایی زیادی برای تقویت اقتصاد و حل مشکلات تولید صورت گرفته اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب در پیش داریم.

تغییر رویکردی در حکمرانی دولت و ابلاغ بخشنامه‌های غیرکارشناسی، بسیاری از رویکردها را معطل کرده است و حالا کمتر از دو سال از این فرصت طلایی برای دولتی که همه توان خود را گذاشته تا با توان داخلی مشکلات را حل کند و کشور را پیش برده و به جایگاه اصلی اش در منطقه و جهان برساند، باقی مانده است. مردم و به صنعتگران هم مثل همیشه پای کار هستند. گلایه‌ها هیچ وقت باعث نشده مردم دست از امید به آینده و توسعه صنعت در ایران بردارند. گلایه همیشه بوده اما از مسئولانی که کم توانی خود را به پای کشور می‌گذارند، باید در فضای فکری‌شان تجدیدنظر کنند.

امید به آینده عاملی است که مردم را پای کار نگه داشته و می‌دارد و مسئولان دولتی باید بدانند اگر عملکردشان موجب خدشه به این عامل گردد، گناهی نابخشودنی مرتکب شده‌اند.

امید به آینده در کنار گلایه‌ها

وقتی به میان مردم می‌رویم گلایه‌ها و امید به آینده را توامان در گفته‌های آنها ملاحظه می‌کنیم. از یک طرف انتقادات زیادی به وضعیت اقتصادی و تصمیمات اثرگذار غیرکارشناسی دارند و از طرف دیگر با اعتمادی که به دولت سیزدهم دارند ابراز می‌کنند که به این دولت امیدوار هستند.

این موضوع را در نظرسنجی پایگاه خبری آهن‌نیوز با فعالان صنعت فولاد در نمایشگاه متالکس اصفهان می‌توانیم مشاهده کنیم. 

یکی از شرکت‌کنندگان نمایشگاه شهروند در گفت وگو با گزارشگر آهن‌نیوز می‌گوید: عرضه محصولات قیمتی با نرخی بالاتر از قیمت‌های جهانی در بازار داخلی رغبت به صادرات و توسعه بازارهای صادراتی را گرفته است. 

دیگر فعال این صنعت از تفاوت فاحش سود عایدی به تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف زنجیره فولاد گفته و از کاهش حاشیه سود در انتهای زنجیره نسبت به ابتدای آن گفت و از عدم تعادل در این زمینه گلایه کرد.

پیشکسوت این حوزه از عدم مطابقت شعارها با عملکردها گفته و از اعمال محدودیت انرژی، سهمیه‌ای شدن گاز و برق، چند برابر شدن مالیات و فلج شدن فعالیت‌ها در کشور و در عین حال انتظار افزایش تولید با وجود این محدودیت‌ها را بیان کرده و توصیه به مسئولین کرد تا یک روز همانند تولیدکنندگان لباس کار پوشیده و از نزدیک مشکلات این حوزه را لمس کنند.

فعال صنعت نسوز مشکل واردات مواد اولیه را مطرح کرده و توصیه به تقسیم کردن رقابت و سهم بازار بین شرکت‌های فعال کرد.

فرد دیگری که دغدغه محیط زیست داشت از حرکت به سمت تولید فولاد پاک گفته و از حرکت به همین منوال و ایجاد آلودگی فراوان در آینده نزدیک ابراز نگرانی کرد.

انتهای خبر/ 

کد خبر 6765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =