کد خبر 6813
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

واکنش مدیرکل صمت به قطع همکاری با کارگران فولاد گیلان

واکنش مدیرکل صمت به قطع همکاری با کارگران فولاد گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه نسبت به مسائل حوزه کارگری بی‌تفاوت نیستیم در رابطه با وضعیت کارگران شرکت فولاد، گفت: کارفرما طبق شرایط قرارداد نسبت به تعدادی از کارگران اعلام عدم نیاز کرده و شرایط را به‌گونه‌ای ایجاد کرده تا این کارگران ۶ ماه حقوق و مزایا را دریافت کنند.

به گزارش آهن نیوز؛ تیمور پورحیدری در گفتگویی در رابطه با حواشی پیرامون وضعیت تعدادی از کارگران شرکت فولاد گیلان، اظهار کرد: واقعیت امر این است که قرارداد تعدادی از کارگران این شرکت به اتمام رسیده است و کارفرما با ارائه شرایطی، دیگر حاضر به ادامه همکاری با آنان نیست و این در حالی است که شرایطی را برای کمک به این کارگران هم در نظر گرفته است.

وی افزود: بر اساس نوع قراردادی که این کارگران داشتند، قرارداد آنان تمام شده و کارفرما اعلام کرده است که ۶ ماه حقوق و مزایا را به این کارگران می‌دهد و بعد از آن هم کارگران می‌توانند تا دو سال از بیمه بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه این موضوع اصلاً مسئله خاصی نبوده و ختم به خیر شده و طبیعتاً بعد از این مدت با شرایطی که در قانون پیش‌بینی‌شده کارگران می‌توانند درخواست بیمه بیکاری کنند.

پورحیدری تصریح کرد: پیگیری این‌ کار در اصل در حوزه اداره کل کار است و مربوط به اداره کل صمت نیست اما در حین حال ما چون متولی صنعت هستیم نسبت به این موضوعات نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه با بررسی میدانی موضوع حق قانونی با کارفرما بوده است، ادامه داد: قرارداد کارگران تمام شده و کارفرما طبق شرایط قرارداد اعلام عدم نیاز کرده و حتی شرایط را به‌گونه‌ای ایجاد کرده تا کارگران ۶ ماه حقوق و مزایا را دریافت کنند و توافق مابین کارگر و کارفرما ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 6813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =