کد خبر 6912
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

تابلو بورس امروز به مثابه دماسنج تاب‌آوری فولاد است

تابلو بورس امروز به مثابه دماسنج تاب‌آوری فولاد است

رییس انجمن تولیدکنندگان آهن و فولاد ایران گفت: امروز صنعت فولاد با تولید بیش از ۳۲ میلیون تن در سال در مسیر بالندگی خود قرار دارد اما یک‌سوم از ظرفیت نصب شده قابل بهره‌برداری نیست

به گزارش آهن نیوز؛ بهرام سبحانی در اولین همایش تاب‌آوری صنعت فولاد گفت: سال ۸۵ با واگذاری تولید فولاد به بخش‌خصوصی شاهد تحولی در صنعت فولاد بودیم و این اقدام نقطه‌عطفی در صنعت فولاد به شمار می‌آید اما آیا امروز دولت می‌تواند در هر تصمیم‌گیری بخش‌خصوصی فولاد ورود کند؟

وی افزود: برخی بخش‌نامه‌های صادر شده خود تبدیل به مانعی برای تولید فولاد شده‌اند. به طور مثال بخش‌نامه اخیر بانک مرکزی که درخصوص تامین ارز می‌باشد، تاسف‌بار است. شرکت‌های فولادی آماده تامین ارز مورد نیاز واردات خود از محل درآمد صادراتی خود هستند اما اگر از این امر جلوگیری شود و مانع از تزریق مواداولیه به کارخانجات گردد، تبدیل به بحران تازه‌ای برای تولید خواهد شد.

سبحانی: حاکمیت قبل از ابلاغ دستورالعمل و بخش‌نامه‌های جدید، تبعات آن را بپذیرد. تجمیع واحدهای کوچک مقیاس می‌تواند تاب‌آوری تولید را در بلندمدت بالا ببرد

به گفته وی برخی از کوره‌های القایی به دلیل قیمت مواداولیه از جمله آهن‌اسفنجی در آستانه تعطیلی است. در شرایط فعلی واحدهای کوچک القایی زیادی وجود دارد که لازم است با هم ادغام شوند و یا واحدهای پراکنده با هم یکی شوند تا تاب‌آوری بیشتر شود، وگرنه محکوم به شکست هستند.

سبحانی در پایان گفت: هر چقدر واحدهای تولیدی در صنعت فولاد بهم پیوسته باشد، تاب آوری آن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 6912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =