کد خبر 6954
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

سرمایه گذاری فولاد مبارکه در برق تجدیدپذیر

سرمایه گذاری فولاد مبارکه در برق تجدیدپذیر

محمد حسن آصفری با اشاره به اینکه در حال حاضر برق مورد نیاز کشور ۷۰ هزار مگاوات است، گفت: اما میزان تولید برق کمتر از ۶۰ هزار مگاوات است و سرمایه گذاری فولاد مبارکه در برق تجدیدپذیر گامی در مسیر رفع ناترازی برق محسوب می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ در حال حاضر فولاد مبارکه قصد دارد ۳ هزار مگاوات برق تولید کند که شامل دو نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه خورشیدی است که بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور محسوب می شود که در زیربنایی به وسعت هزار و دویست هکتار و در طول سه سال با استفاده از پیمانکاران داخلی ساخته می‌شود و تا پایان امسال حدود ۱۰۰ مگاوات از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال میزان کسری برق برای صنایع مانند سال گذشته و حتی بیشتر بود، گفت: اگرچه میزان خاموشی ها کمتر به چشم آمد اما روی فعالیت صنایع تاثیر منفی داشت و از آنجایی که فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی نقش مهمی ایفا می کند خودش در ایجاد نیروگاه برق سرمایه گذاری کرده است و باید از چنین پروژه های حمایت شود تا به سرعت سایر صنایع هم الگو برداری کنند.

محمد حسن آصفری با اشاره به اینکه در حال حاضر برق مورد نیاز کشور ۷۰ هزار مگاوات است، گفت: اما میزان تولید برق کمتر از ۶۰ هزار مگاوات است و با توجه به اینکه بخشی از این نیروگاه ها وارد اورهال می شوند عملا میزان تولید برق در تابستان ۵۰ هزار مگاوات است که بسیار کمتر از تقاضای برق است.

او با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری فولاد مبارکه در برق تجدیدپذیر گامی در مسیر رفع ناترازی برق محسوب می شود، افزود: در سال تعدادی شرکت و کارخانه پروانه فعالیت می گیرند به همین دلیل تقاضا برای برق افزایش می یابد و این مسأله به ناترازی برق دامن می زند، از این رو سرمایه گذاری بنگاه توانمندی مانند فولاد مبارکه کمک می کند تولیدات آنها در همه فصول ادامه داشته باشد.

آصفری با بیان اینکه فولاد، آلومینیوم و ... جزو صنایع انرژی بر محسوب می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر صنایع فلزی نقش مهمی در تولیدات صنعتی ایفا می کنند و خاموشی ناشی از ناترازی‌ برق نه تنها روی سود شرکت ها تاثیر منفی می گذارد به دلیل اینکه شرکتی مانند فولاد مبارکه صادراتی است و درآمد ارزی آن هم برای کشور مهم، از این رو سرمایه گذاری فولاد مبارکه برای تولید برق یک اقدام ملی محسوب می شود.

در حال حاضر نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه در شرق اصفهان و با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۶هزار و ۴۵۰میلیارد تومان در حال انجام است و جایگزین برای نیروگاه‌های با راندمان پایین بوده و ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز نیز در سال صرفه‌جویی می‌شود. این پروژه به تنهایی ۶۰۰ مگاوات، انرژی تجدید پذیر به برق خورشیدی کشور اضافه می کند که البته با توجه مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امکان توسعه ظرفیت این نیروگاه تا ۱۰۰۰ مگاوات نیز وجود دارد.

از طرف دیگر در سال های اخیر حفظ محیط زیست به یکی از مهمترین دغدغه های جهانی تبدیل شده است به همین دلیل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از طریق مسئولیت اجتماعی در راستای تعهدات ملی و فراملی حرکت کرده اند و با سرمایه گذاری در توسعه برق خورشیدی همسو با اجرای سیاست های بهره وری تولید در مسیر کاهش آلاینده های زیست محیطی گام برداشته است.

منبع: تیتر۲۰

انتهای پیام/

کد خبر 6954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =