کد خبر 7007
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

شروع شش ماهه دوم سال با افت نرخ آهن‌آلات

شروع شش ماهه دوم سال با افت نرخ آهن‌آلات

در اولین روز هفته که مصادف شده با اول مهر ۱۴۰۲ بازار آهن و فولاد روند خود را کاهشی شروع کرده و همچنان شرایط ضعف تقاضا که به گفته فعالان به واسطه رکود در بازار ساخت و ساز رخ داده، ادامه دارد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار همچنان در کانال ۴۹ هزار تومان در حال درجا زدن است و امروز نیز با قیمت ۴۹ هزار و ۴۱۱ تومان در بازار تهران معامله شد. در اولین روز هفته که مصادف شده با اول مهر ۱۴۰۲ بازار آهن و فولاد روند خود را کاهشی شروع کرده و همچنان شرایط ضعف تقاضا که به گفته فعالان به واسطه رکود در بازار ساخت و ساز رخ داده، ادامه دارد. 

در واقع می‌توان گفت بازار داخلی در ابهام به سر می‌برد که همین امر باعث ترس تقاضا شده است.‌ این ابهامات جنبه‌های مختلفی دارد از جمله اولین مورد آن، روشن نبودن برنامه دولت با پول‌های آزاد شده است و همچنین ابهام دوم ناشی از ادامه نشست‌ها در قطر است که بازار ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
اما مسئله اصلی بازار امروز، مشکل کمبود نقدینگی در بازار و روشن نبودن سیاست‌های اقتصادی دولت است که دست فعالان را از بازار کوتاه کرده و روز به روز بر شدت رکود می‌افزاید.

به هرحال به نظر می‌رسد انتشار خبر توافق ایران و غرب بر سر آزادسازی ۶ میلیون دلار بلوکه شده کشور و آزادسازی همزمان زندانیان سیاسی هرچند به کاهش نرخ ارز در میان مدت منجر خاهد شد اما زمینه را برای فعالیت بیشتر فعالان فراهم کند.

در مجموع این بلاتکلیف در اقتصاد ایران بسیار انتقاد فعالان بازارهای کالایی را به دنبال داشته به عنوان نمون محمدرضا شهرستانی، فعال صنعت فولاد در این رابطه با آهن‌نیوز گفت: مشکل مملکت ما این است که یک سیاست و نظام اقتصادی صالح و سالمی ندارد. هر ارگانی برای خود یک سازی می‌زند. در حال حاضر شرایط حادی از نظر تحریم و قیمت‌های کالاهای اساسی داریم که متاسفانه ندانم‌کاری‌ها و سومدیریت‌ها نیز در این باره دیده می‌شود که باعث شده به بحران بخوریم. اولین کاری که می‌کنند این است چطور می‌توانیم نقدینگی یا سرمایه‌ جذب کنیم؟ لذا مقطعی کار می‌کنیم و یک سیاست جامع و کاملی نداریم. باتوجه به معضلاتی که بوجود می‌آید بر اساس آن هر کدام که زور بیشتری دارند به طرف دیگر فشار می‌آورد.

با توجه به آنچه اشاره شد فعلا روند بازار کاهشی بوده و در معاملات امروز نیز شروع روند قیمتی خصوصا در معاملات میلگرد و تیرآهن با کاهش همراه بوده و اما بازار ورق و لوله و پروفیل در ثبات قیمتی بود. 

در معاملات امروز بازار میلگرد بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش از اکثر مبادی فروش اعلام شد. به عنوان نمونه میلگرد نیشابور با ۲۵۰ تومان کاهش نرخ میلگرد ۱۴ و ۱۶ خود را ۲۴ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرد. همچنین نرخ میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان هم با ۵۰ الی ۱۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه همراه بود و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۴۸۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۷۰۰   تومان  

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =