کد خبر 7044
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

استقبال از شمش فولادی ریزش کرد

استقبال از شمش فولادی ریزش کرد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادیبا ریزش ۱۴.۱ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۱۶۷ هزار و ۵۵۰ تن با میزان تقاضای ۱۷۴ هزار و ۶۰ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز سوم مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۱۹۵ هزار و ۲۱۰ تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل تختال C، شمش بلوم و ورق گالوانیزه G در تابلوی معاملات این بازار قرار گیرد اما در انتهای معاملات با ریزش ۱۴.۱ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۱۶۷ هزار و ۵۵۰ تن با میزان تقاضای ۱۷۴ هزار و ۶۰ تن معامله شد.

شمش بلوم معامله شده در میان محصولات امروز با ریزش ۱۴/۸ درصد حجم نسبت به مقدار عرضه، به حجم ۱۴۰ هزار و ۶۰۰ تن و قیمت میانگین پایه ۱۹ هزار ۱۹۹ تومان بر روی تابلو معاملات خرید و فروش شد که نسبت به نرخ پایه افت قیمت ۰/۸ درصدی داشت، گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۰ هزار و ۲۴۰ تومان است. 

گفتنی است لغو مصوبه غیربهین یابی شدن خرید شمش فولاد از هفته قبل در بورس کالا، به نظر می‌رسد استقبال از این محصول را محدود کرده و برای این مقدار معامله شده فقط ۱۴۲ هزار و ۴۱۰ تن تقاضا وجود داشت.

امروز همچنین از میان انواع ورق‌ها فقط معامله ورق گالوانیز G به مقدار هزار و ۹۵۰ تن بر اساس نرخ پایه ۴۰ هزار و ۵۱۹ تومانی بر روی تابلوی معاملات انجام شد. این محصول توسط فولاد مبارکه عرضه شده بود که نوع تسویه آن به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

همچنین معامله ۲۵ هزار تن تختال C با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۵۱۰ تومان در حالی در تابلوی معاملات امروز قرار می‌گیرد که درصد تغییر نرخ بر سر رقابت برای این محصول ۰/۴ درصد ثبت شده و قیمت میانگین معامله ۱۹ هزار و ۵۱۸ تومان به فروش رفت. برای این مقدار معامله شده از این محصول ۳۰ هزار تن تقاضا در بازار موجود بود.

تصویر زیر جزئیات معامله این محصولات را نشان می‌دهد.

استقبال از شمش فولادی ریزش کرد

کد خبر 7044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =