کد خبر 7097
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

لزوم استمرار عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا

لزوم استمرار عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: ادامه حضور سیمان و فولاد در بورس کالا به دلیل ایجاد فضای رقابتی اقدام درستی است که باید ادامه پیدا کند.

به گزارش آهن نیوز؛ علی جدی در مورد طرح خروج سیمان و فولاد از بورس کالا اظهار کرد: حضور محصولات ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان در بورس کالا فوایدی دارد که از جمله آن رقابتی بودن فضا و امکان حضور و معامله همگان در این بازار شفاف است.

وی ادامه داد: سیمان و فولاد تولید داخل کشور است و با توجه به بورسی بودن شرکتهای تولید سیمان و فولاد، طبیعتا به دلیل فضای رقابتی نمی‌توان تولیدکننده را ملزم به عرضه آن به قیمت مشخصی کرد.

این نماینده مجلس گفت: اگر فضای رقابتی و بورس واقعی شکل بگیرد، قیمت ها رقابتی خواهد بود. در این صورت به نفع مصرف کننده و تولیدکننده تمام می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس راهکار خروج از وضعیت فعلی در حوزه مصالح ساختمانی را ایجاد فضای رقابتی برای عرضه این محصولات دانست و افزود: در فضای رقابتی وقتی دولت قصد خرید محصولات ساختمانی دارد، می‌تواند براساس نیاز تولید را در داخل کشور افزایش داده و یا اینکه در صورت لزوم اقدام به واردات کند. البته ما در حوزه سیمان و فولاد و میلگرد مازاد تولید داریم و باید به سمت صادرات حرکت کنیم. 

با توجه به برنامه دولت برای اجرای نهضت ملی مسکن،‌ باید مصالح مورد نیاز ساخت مسکن در یک بازار شفاف، رقابتی و قابل دسترس برای همگان عرضه و از دلالی و سوداگری در این مصالح جلوگیری شود.

به گفته قاطبه کارشناسان اقتصاد،‌ بورس کالا محلی برای عرضه رقابتی محصولات محتلف از جمله فولاد و سیمان است و اگر دخالتها در این بازار کم شود ، قیمت محصولات به شرایط رقابتی و واقعی نزدیکتر خواهد شد و دسترسی مردم و سازندگان به محصول نیز بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 7097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =