کد خبر 7098
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

بازار کم رونق محصولات نوردی در معاملات امروز

بازار کم رونق محصولات نوردی در معاملات امروز

در انتهای معاملات امروز محصولات نوردی در بورس کالا با ریزش ۵۵ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۲۰ هزار و ۸۸۹ تن با میزان تقاضای ۹۵ هزار و ۶۹۱ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز پنجم مهر ۱۴۰۲ قرار بود ۲۶۸ هزار ۸۸۲ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با ریزش ۵۵ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۲۰ هزار و ۸۸۹ تن با میزان تقاضای ۹۵ هزار و ۶۹۱ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افت حجم ۴۴.۱ درصدی به مقدار ۱۵ هزار و ۷۸۹ تن با میران تقاضا ۲۹ هزار و ۴۶۸ تن به فروش رفت. نرخ معامله شده این محصول نسبت به نرخ پایه افزایش جزئی در حد ۰/۴ درصد داشته و به قیمت ۲۲ هزار و ۴۳۰ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۲۸۴ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۳۸۲ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری داشت که بیشتر رقابت هم بر سر این محصولات بود.

همچنین میلگرد با افت حجم ۵۷/۴ درصدی به میزان ۹۱ هزار و ۷۷۰ تن بر ساس نرخ پایه در حالی معامله شد که ۶۱ هزار و ۹۷۳ تن تقاضا داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۶۳۴ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۵۸۱ تومان به اضافه ارزش افزوده و و تقریبا ۵۰۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۲ هزار و ۱۵۲ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین ترین قیمت معامله شده این محصول ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۵۴۱ تومان است.

در این میان معاملات ناودانی نیز با ریزش بالای ۴۰ درصدی همراه بود و به مقدار هزار و ۶۶۶ تن با میزان تقاضای هزار و ۸۰۴ تنی به فروش رفت، نرخ پایه معامله ۱/۸ افت داشته و در نهایت به مبلغ ۲۲ هزار و ۹۶۴ تومان مورد معامله قرار گرفت. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت نقدی و نیمی به صورت اعتباری است.

نبشینیز ریش حجم چشمگیری داشته و با حذف حدود ۴۰ درصدی به میزان هزار و ۸۶۴ تن با تقاضای هزار و ۹۴۶ تنی و کاهش ۱.۳ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۷۱۴ تومان معامله شد.

امروز همچنین ۹ هزار و ۸۰۰ تن ورق گرم به قیمت پایه ۲۵ هزار و ۵۳۵ تومان که عرضه شرکت فولاد کاویان بود با میزان تقاضای ۵۰۰ تنی به فروش رفت و عرضه این محصول از طرف دو شرکت فولاد اکسین و خرم آباد حذف شد.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

بازار کم رونق محصولات نوردی در معاملات امروز

کد خبر 7098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =