کد خبر 7099
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تیرآهن در انتظار احیای تقاضا

تیرآهن در انتظار احیای تقاضا

قیمت روز تیرآهن در بازار آزاد در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما در معاملات تالار بورس کالا نظر به ثبات قیمت شمش فولادی و همچنین عدم استقبال قابل توجه در رقابت‌های انجام شده، با کم رونقی معاملات روبه رو و عرضه‌ها با قیمت پایه معامله شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار همچنان در کانال ۴۹ هزار تومان در نوسان بود و در نهایت به قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

 فعلا اوضاع بازار آهن و فولاد در بلاتکلیفی اخبار مثبت سیاسی مانند از سرگیری و احیای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا به‌علاوۀ آلمان) و اخبار ضد و نقیض داخلی از جمله دریافت مالیات ۲ درصدی از صادرات مواد خام و نیمه خام از ابتدای مهر ماه و همچنین خبر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر خروج عرضه سیمان و فولاد از بورس و تاثیر آن بر کاهش قیمت مسکن است.

در این میان خبر اخیر واکنش‌های مختلفی را در پی داشته از جمله مورد انتقاد شدید رئیس بورس کالا قرار گرفته و نتیجه این عمل را منفی و آسیب‌زا عنوان کرده است. اما وزیر اقتصاد اعلام کرد وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت با ادامه وضعیت فعلی در خصوص عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا موافق هستند و اگر نیاز به اصلاحاتی هست، در داخل همین چارچوب انجام شود.

اما در بازار آهن و فولاد در اکثر مبادی فروش آهن، ثبات حاکم بوده و در برخی کاهش قیمت اعلام شد. معاملات تیرآهن در تالار بورس کالای ایران نیز با ثبات تقریبی همراه بوده و نظر به ثبات قیمت شمش فولادی و همچنین عدم استقبال قابل توجه در رقابت‌های انجام شده در بورس کالا در مجموع برای کالای تیرآهن در هفته جاری بازار کم رونقی را شاهد بودیم و عرضه‌ها با قیمت پایه معامله شد. 

مطابق گزارش آهن‌نیوز تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افت حجم ۴۴.۱ درصدی به مقدار ۱۵ هزار و ۷۸۹ تن با میزان تقاضا ۲۹ هزار و ۴۶۸ تن به فروش رفت. نرخ معامله شده این محصول نسبت به نرخ پایه افزایش جزئی در حد ۰/۴ درصد داشته و به قیمت ۲۲ هزار و ۴۳۰ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۲۸۴ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۳۸۲ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری داشت که بیشتر رقابت هم بر سر این محصولات بود. تصویر زیر تغییرات قیمت نرخ انواع تیرآهن معامله شده در بورس کالای امروز را نشان می‌دهد.

تیرآهن در انتظار احیای تقاضا

اما در بازار آزاد نیز قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما نرخ اعلامی برای تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه با  ۵۰ الی ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود. تصویر زیر قیمت انواع سایز این محصول را در بازار آزاد نشان می‌دهد.

تیرآهن در انتظار احیای تقاضا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =