کد خبر 7126
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

پنج هزار معدن فعال و غیرفعال در کشور وجود دارد

پنج هزار معدن فعال و غیرفعال در کشور وجود دارد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حدود ۵‌هزار معدن در کشور فعال و غیرفعال هستند که استخراج سالانه این تعداد معدن به ۶۵۰میلیون تن می‌رسد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدرضا موثقی‌نیا در پنل تخصصی نخستین رویداد صنعت دانش‌بنیان که با هدف ارائه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۵‌هزار معدن در کشور فعال و غیرفعال هستند که استخراج سالانه از این تعداد معدن به ۶۵۰ میلیون تن می‌رسد.

این میزان برداشت و تولیدات زنجیره آن، سهم حدود ۷درصدی در تولید ناخالص داخلی داشته است که رقم قابل‌توجهی نیست.

وی با بیان اینکه ایمیدرو در سه‌محور، نوآوری و استفاده از دانش روز را پیگیری می‌کند، افزود: این محورها شامل تسهیل و بهبود فضای کسب‌وکار محصولات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش در تولیدات نوآور و فناور و نیز توسعه دانش و فناوری‌های نوین است.

معاون وزیر صمت برگزاری رویداد صنعت دانش‌بنیان را سرآغاز افزایش همکاری و مشارکت بخش معدن و صنایع معدنی با شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان عنوان و بیان کرد: برخی از محورهایی که ایمیدرو طی امسال و سال‌های آینده پیگیری می‌کند مواردی همچون اقتصاد چرخشی و حفظ حداکثری مواد و عمر آنها، اقتصاد و بهره‌وری سبز و حرکت به سمت معدن‌کاری سبز، استفاده از انرژی‌های پاک، اکتشاف و استخراج با استفاده از دانش روز، تکمیل زنجیره تولید فلزات و آلیاژها، استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و توسعه تولید و کاربرد مواد معدنی استراتژیک و حیاتی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 7126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =