کد خبر 7196
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در زنجیره فولاد بیجار

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در زنجیره فولاد بیجار

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی از احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در زنجیره فولاد شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ علیرضا زندیان با بیان این مطلب افزود: همچنین عملیات آبرسانی به این زنجیره با ظرفیت هشت میلیون مترمکعب در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح پیشران پتروشیمی کردستان با کنسرسیوم پنج بانک و ۷۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در سفر رییس جمهور آغاز خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم با اشاره به سرمایه‌گذاری خوب در حوزه صنعت و معدن استان، افزود: کردستان از لحاظ تولید سنگ آهن پنجمین استان بوده و ۱۸ گونه ماده معدنی در این منطقه وجود دارد.

بختیار خلیقی یادآور شد: ذخیره سنگ آهن از ۸۹ میلیون تن به ۴۸۹ میلیون تن ارتقا یافته و خوراک لازم برای تولید فولاد در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ طرح در قالب زنجیره فولاد کردستان تعریف شده افزود: از این ۱۷ طرح، پنج پروژه به اتمام رسیده که سه مورد آن در شهرستان بیجار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان، اشاره‌ای به کارخانه گندله سازی کردستان و پیشرفت ۵۰ درصدی آن داشت و گفت: در این طرح ۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و در صورت بهره برداری، برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل خواهد شد.

با راه اندازی زنجیره فولاد کردستان از خام فروشی و خروج مواد معدنی از استان جلوگیری و فرآوری محصولات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را به استان کردستان برساند.

انتهای پیام/

کد خبر 7196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =