کد خبر 72
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

مصرف برق برای تولید فولاد 60 درصد بیشتر از کشورهای توسعه‌یافته ‌است

مصرف برق برای تولید فولاد 60 درصد بیشتر از کشورهای توسعه‌یافته ‌است

میزان انرژی معادل برق مصرف شده به منظور تولید یک تن فولاد خام در کشور 60 درصد بیشتر از همین آمار در کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به مصرف برق صنایع انرژی‌بَر در کشور، اظهار داشت: بیش از 35 درصد کل برق تولیدی در کشور به مقصد صنایع هدایت می‌شود که بخش عمده‌ای از این انرژی در صنایع بزرگ انرژی‌بَر نظیر بخش فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بیان ظرفیت‌های عظیم صرفه‌جویی انرژی در بخش صنعت، گفت: به واسطه انرژی یارانه‌ای رسیده به صنایع کشور نظیر برق، توجه به محورهای کلیدی بهینه‌سازی مصرف مغفول مانده است و توجه به این موضوع می‌تواند زمینه صرفه‌جویی قابل توجهی را ایجاد کند.

مصرف برق صنعت فولاد 60 درصد بیشتر از کشورهای توسعه یافته

وی با اشاره به مصرف برق صنایع فولاد به عنوان یک صنعت انرژی‌بَر در کشور گفت: میزان انرژی معادل برق مصرف شده به منظور تولید یک تن فولاد خام در کشور 60 درصد بیشتر از همین آمار در کشورهای توسعه یافته است.

اسلام‌پناه ضمن بیان میزان هدررفت انرژی برق در صنعت فولاد تشریح کرد: این میزان هدررفت انرژی با توجه به ابعاد وسیع تولید فولاد در کشور به نزدیک 24 میلیارد کیلووات ساعت انرژی معادل برق می‌رسد، البته به منظور بررسی دقیق‌تر این موضوع باید به خلوص و نوع مواد اولیه و نوع تکنولوژی مورد استفاده در فولادسازی (کوره بلند و احیا) توجه کرد و میزان مصرف را بر اساس این دو عامل تراز کرد.

بهینه‌سازی خط تولید صنایع مسئله ناترازی برق را حل می‌کند

اسلام‌پناه با تاکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع انرژی‌بَر گفت: بهینه‌سازی خط تولید از منظر انرژی و به خصوص در حوزه برق یکی از ملزومات توسعه‌یافتگی صنعت کشور است و می‌تواند بخش قابل توجهی از مسئله ناترازی تولید و مصرف برق را پوشش دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تدوین بسته انرژی به منظور تولید هر واحد از محصولات توسط صنایع کشور گفت: تدوین بسته انرژی و تعرفه‌گذاری برق بر اساس بسته‌های طراحی شده یکی از به‌روزترین اقداماتی است که صنایع انرژی‌بَر را به سوی بهینه‌سازی انرژی سوق می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 72

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =