کد خبر 7214
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
تداوم افت نرخ میلگرد بورسی

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ قرار است ۲۷۹ هزار ۵۶۵ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و انواع ورق گالوانیزه G، سرد B و گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ قرار است ۲۷۹ هزار ۵۶۵ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و انواع ورق گالوانیزه G، سرد B و گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. 

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با افزایش حجم ۳۳.۷ درصدی به مقدار ۱۸ هزار و ۷۴۸ تن است که نرخ پایه آن با کاهش جزئی در حد ۰.۶ درصد به مبلغ ۲۲ هزار و ۱۷۵ تومان معامله خواهد شد. کمترین قیمت عرضه شده این محصول ۲۱ هزار و ۳۱۳ تومان و بیشترین قیمت ۲۳ هزار ۱۱ تومان است. نوع تسویه اکثر شرکت‌های عرضه کننده نقدی بوده اما ذوب آهن اصفهان عرضه اعتباری دارد.

همچنین میلگرد با ۲۱۷ هزار و ۸۰ تن  تغییر حجم زیادی نسبت به عرضه قبل ندارد و در حد ۰/۷ درصد رشد داشته است. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۳۴۳ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۲۶۴ تومان به اضافه ارزش افزوده و و تقریبا ۳۰۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۱ هزار و ۶۳۴) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین ترین قیمت عرضه شده این محصول ۱۹ هزار و ۲۵۴ تومان و بیشترین قیمت ۲۱ هزار و ۹۵۴ تومان است.

ناودانی با سه هزار و ۲۴۶ تن حجم عرضه شده، تغییر قیمت خاصی نداشته و به مبلغ ۲۳ هزار و ۲۶۹ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار می‌گیرد که افزایش حجم ۱۶/۳ درصدی نسبت به عرضه قبل دارد. نوع تسویه این محصول در معاملات امروز، نیمی به صورت نقدی و نیمی به صورت اعتباری است.

نبشی نیز در عرضه‌های امروز ۳۹/۵ درصد افزایش حجم نسبت به عرضه قبل داشته و به مقدار ۴ هزار و ۲۹۱ تن و کاهش ۱/۵ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۶۷۹ تومان معامله خواهد شد.

در عرضه‌های امروز از میان ورق‌ها عرضه ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G با نرخ پایه ۳۸ هزار و ۹۳۷ تومان و ورق سرد B به مقدار دو هزار تن با ۳۰ هزار و ۹۳۹ تومان عرضه شده است.

امروز همچنین ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن ورق گرم به قیمت پایه ۲۵ هزار و ۵۶۵ تومان از طرف دو شرکت فولاد خرم آباد و کاویان بر روی تابلوی بورس کالا معامله خواهد شد. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

تداوم افت نرخ میلگرد بورسی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =