کد خبر 7246
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

سهم معدن به مردم ورزقان پرداخت نمی شود/ معدن طلای اندریان به کانون فساد و چپاول تبدیل شده است

سهم معدن به مردم ورزقان پرداخت نمی شود/ معدن طلای اندریان به کانون فساد و چپاول تبدیل شده است

دهقانی نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ۹۰ درصد معادن استان در این شهرستان وجود دارد، ولی متاسفانه سهم شهرستان از طبق قانون سهم آلایندگی پرداخت نمی‌شود، افزود: ۳۵ هزارمیلیارد تومان شرکت مس ایران از مس سونگون ورزقان سالانه درآمد دارد و باید یک درصد آن که رقم درشتی است درجهت آبادانی و ایجاد زیر ساخت‌ها در این شهرستان هزینه شود علیرغم پرداخت نمودن شرکت مس متاسفانه به شهرستان پرداخت نمی‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سفر به مس سونگون و معدن طلای اندریان گفت: اجرای عدالت در جای جای کشور با شنیدن مشکلات مردم با ارتقا دادگستری‌ها و توسعه متوازن جامعه خصوصا در مناطق کم برخوردار از برنامه‌های مهم این سفر است.

جهانگیر در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید براینکه خوشبختانه امروز هماهنگی و هم افزایی قابل توجهی در بین سه قوه در کشور قرار داردگفت: هدف اول توجه ویژه به اجرای عدالت و شنیدن مشکلات مردم با ارتقاء دادگستری‌ها چرا که این امر باعث رفع موانع و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری در تولید و اشتغال است و این‌ها درسایه اجرای دقیق وظایف دستگاه قضایی اتفاق می‌افتد.

 وی هدف دوم این سفر را هماهنگی و انتقال دقیق اهداف بلند سه قوه به ارکان جامعه اعلام کرد و افزود: این وحدت باید به صورت مویرگی در بدنه کشور خصوصا در مناطق کم برخوردار در توسعه و آبادانی و رفع مشکلات مردم به عینه دیده شود.

 وی گفت: باید اهالی شهرستان ورزقان با توجه به نعمت‌های خدادادی معادن که در شهرستان وجود دارد، تلاش کنند از حقوق قانونی این معادن بهره‌مند باشند.

دهقانی نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید براینکه ۹۰ درصد معادن استان در این شهرستان وجود دارد، ولی متاسفانه سهم شهرستان از طبق قانون سهم آلایندگی پرداخت نمی‌شود، افزود: ۳۵ هزارمیلیارد تومان شرکت مس ایران از مس سونگون ورزقان سالانه درآمد دارد و باید یک درصد آن که رقم درشتی است درجهت آبادانی و ایجاد زیر ساخت‌ها در این شهرستان هزینه شود علیرغم پرداخت نمودن شرکت مس متاسفانه به شهرستان پرداخت نمی‌شود. 

وی افزود: طبق مصوبه شورای معادن استان مقرر گردیده ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر از سهم فروش مس سونگون به این شهرستان پرداخت شود که متاسفانه علیرغم گذشت ۸ ماه از صوب آن همچنان پرداخت نشده است.

وی در خصوص معدن طلای اندریان گفت: متاسفانه معدن طلای اندریان از دست خارج شده و به کانون فساد و چپاول و ناهنجاری‌ها تبدیل شده است و یک تهدید بزرگ برای امنیت شهرستان ورزقان و شهرستان‌های استان قرار گردیده است. عده‌ای در این معدن از راه غیرقانونی صدها میلیارد تومان پول غیرقانونی بیت المال را بدست می‌آورند و متاسفانه هیچ عامل بازدارنده‌ای نیست.

نعمتی فرماندار ورزقان نیز تاراج بیت المال را در معدن طلای اندریان شهرستان ورزقان را یکی از مشکلات شهرستان دانست و درخصوص راهکار مقابله با آن گفت: با توجه به وسعت و شرایط سخت حوزه معدن و علیرغم تلاش نیروی انتظامی در امر جلوگیری از حفاری غیرمجاز باید پاسگاه دائمی و یا حداقل ایستگاه و بازرسی دائمی در گلوگاه این معدن ایجاد شود و باید سارقان و غارتگران و حفاری‌های غیرمجاز در این معدن مشمول قانون قاچاق طلا شوند تا بیشتر این شاهد غارت بیت المال در معدن نباشیم. 

 موسوی رئیس دادگستری شهرستان ورزقان با بیان اینکه دادگستری شهرستان درجهت توسعه و آبادانی و رفع موانع تولید و ایجاد امنیت شهرستان ورزقان در کنار مردم و مسیولین است افزود: با وجود کمبود نیرو و قضات و ساختمان‌های اداری در ورزقان و حوزه قضایی بخش خاروانا که از آن‌ها رنج می‌بریم، در ساماندهی بنگاه‌های املاک و خودرو، همسان سازی حقوق کارگران شرکت‌های اقماری با کارکنان خود مس سونگون، تملک املاک و توجه به نقاط حادثه خیز در جاده ا و تشکیل پرونده برای رفع موانع در امر تولید و توسعه شهرستان ورزقان اقدامات قابل توجهی انجام یافته است.

کد خبر 7246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =