کد خبر 7252
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

۳۶۱ پروانه بهره داری معدن در کردستان صادر شده است

۳۶۱ پروانه بهره داری معدن در کردستان صادر شده است

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر پروانه بهره برداری در حوزه معدن برای ۳۶۱ فقره در استان صادر شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی سیفی باغی‌خانی اظهار کرد: تا کنون ۳۶۱ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن در استان صادر شده است.

وی گفت: ۱۹۲ فقره از از ۳۶۱ فقره پروانه بهره‌برداری استان فعال، ۶ معدن در حال تجهیز و ۱۶۳ معدن نیز غیر فعال است، اظهار داشت: همچنین در شش ماهه سال جاری ۱۳ مورد پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ذخیره قطعی معادن استان ۶۰۰ میلیون تن است که ۲۵ گونه ماده معدنی طراحی شده در ۶ گروه که استخراج اسمی این معادن در استان تا کنون ۲۲ میلیون تن است.

سیفی باغی خانی یادآور شد: با توجه به اینکه استان پتانسیل خاصی در حوزه معدن دارد انتظار می رود سرمایه گذار در قالب بسته های حمایت شود تا سرمایه گذار هم تولید و هم اشتغالزایی را در استان به نحو احسن انجام دهد.

وی با اشاره به این مطلب که در کردستان در گروه معدنی ۱ و ۲ که شامل شن، ماسه، سنگ لاشه و خاک رس است، مجموعا ۲۷۹ واحد معدنی داریم، ادامه داد: در گروه ۴ که شامل سنگ های تزیئنی است ۸۹ مورد، گروه ۳ و ۵ که شامل سنگ گچ، نمک، پوکه، بارین، سیلیس و فلدسپات است جمعا ۷۳ مورد داریم.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گروه ۶ هم که شامل طلا، آهن و منگنز است ۳۶ واحد داریم که جمعا فعال، غیر فعال، بلوکه، مزایده و چه در حال تجهیز ۳۶۱ مورد است.

سیفی باغی خانی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۰ شهرستان در استان داریم و ۳۶۱ واحد معدنی که با تفکیک ۶ گروه اسم برده شده شهرستان بانه ۱۵ واحد معدنی، بیجار ۴۴، دهگلان ۲۰، دیواندره ۳۳، سروآباد ۳، سقز ۶۱، سنندج ۶۲، قروه ۶۰، کامیاران ۴۹ و مریوان ۱۴ مورد است.

وی افزود: در مجموع ۳۶۱ واحد معدنی در استان اشتغالزایی حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در واحدهای معدنی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 7252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =