کد خبر 7263
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

کسادی بازار شمش فولادی در تالار صنعتی

کسادی بازار شمش فولادی در تالار صنعتی

در انتهای معاملات بورس کالا با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی، سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات و در مجموع با ریزش ۶۲/۵ درصد، حجمی به مقدار ۷۵۵ هزار و ۵۲۹ تن با میزان تقاضای ۸۶۴ هزار و ۳۷۷ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ قرار بود دو میلیون و ۱۸ هزار و ۷۸۳ تن محصول شامل ۹۰ هزار و ۹۸۳ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۰۹ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سبد میلگرد ساده صنعتی، سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۶۲/۵ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۷۵۵ هزار و ۵۲۹ تن با میزان تقاضای ۸۶۴ هزار و ۳۷۷ تن به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تشامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و آلیاژِی و انواع ورق سرد خودرو و لوازم خانگی بود که با حذف حجم زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۸۴ درصد را شامل شد محصولات این بخش به مقدار ۱۴ هزار و ۵۲۹ تن با میزان تقاضای ۶ هزار و ۹۷۷ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز به طور کامل به مقدار ۵۲۹ تن با میزان تقاضا هزار و ۴۷۲ تن با همان نرخ پایه به مبلغ ۲۶ هزار و ۹۲۰ تومان به فروش رفت. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۰ است. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته بود.

در بخش معامله محصولات میلگردی نیز با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، فقط معامله ۲ هزار و ۶۵۰ تن میلگرد آلیاژی و کلاف ثبت شد که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۲۸ هزار و ۱۹۴ تومان و ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان به فروش رسیدند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضای بالایی نیز ثبت نشده و فقط ۳ هزار و ۱۵۵ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۸۵/۹ درصد حجم به مقدار ۱۰ هزار تن معامله شد که نرخ پایه آن نیز با درصد پایین تر از نرخ پایه به قیمت ۲۰ هزار و ۱۷۸ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا نیز برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار هزار تن ثبت شد. 

امروز همچنین در بخش محصولات نوردی دو نوع ورق سرد خودرو و سرد لوازم خانگی به ترتیب با حجم‌های هزار و ۱۵۰ تن و ۲۰۰ تن با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۹۳۹ تومان به ازای هر کیلو بر روی تابلوی معاملات به طور کامل معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۲۲/۴ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد

همچنین این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان معامله ۱۰۹ هزار تن آهن اسفنجی بود که براساس نرخ پایه ۱۱ هزار و ۶۲۶ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده به فروش رفت که با میزان تقاضای بالا به مقدار ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تنی به طور کامل به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز نیز در مجموع ۶۳۲ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل کنسانتره سنگ آهن و کلوخه به فروش رسید که با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی ۶۵/۵ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

کسادی بازار شمش فولادی در تالار صنعتی

کد خبر 7263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =