کد خبر 7346
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

خیز شرکت «کاردمیر» ترکیه برای افزایش تولید و صادرات فولاد

خیز شرکت «کاردمیر» ترکیه برای افزایش تولید و صادرات فولاد

شرکت فولادسازی «کاردمیر» ترکیه قصد دارد به شرکتی در مقیاس بین‌المللی فولاد تبدیل شود. به گفته مقامات این شرکت، هدف آن افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالا به ۳.۵ میلیون تن و همچنین گسترش مجموعه است.

 به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس گزارش رسانه‌های ترک، شرکت فولادسازی «کاردمیر» ترکیه قصد دارد به شرکتی در مقیاس بین‌المللی فولاد تبدیل شود. به گفته مقامات این شرکت، هدف آن افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالا به ۳.۵ میلیون تن و همچنین گسترش مجموعه است.

 نجدت اوتکانلار، مدیر کل کاردمیر، خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۲۰۲۲ رکورد تولید سالانه در کوره بلند شماره ۵ خود را شکسته و در نتیجه ۲.۲۲ میلیون تن فولاد و ۲.۱۴ میلیون تن محصول نهایی تولید کرد.

وی گفت: در نتیجه کارهایی که در این مدت انجام داده‌ایم، ۸ گرید مختلف فولاد و ۷۴ محصول جدید برای صنایع با ارزش افزوده بالا مانند خودروسازی، ریلی، دفاعی و مهندسی ارائه شده است. این روند به کاهش واردات محصولات با ارزش افزوده بالا و همچنین حفظ تراز تجارت خارجی اقتصاد ترکیه کمک می‌کند.

در عین حال، سرمایه‌گذاری‌های زیست‌محیطی مرحله اول و دوم کاردمیر که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ تکمیل شد، به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است، مرحله سوم به ارزش ۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ تکمیل می‌شود. علاوه بر این، این شرکت در سال ۲۰۲۲، ۲۳.۱ میلیون تن مواد خام را از زباله‌های تولید شده در فرآیندهای مختلف فعالیت خود در سال ۲۰۲۲ فرآوری کرده است.

مدیر کل کاردمیر همچنین خاطرنشان کرد که حمله روسیه به اوکراین عواقب جدی ایجاد کرد که بر بخش فولاد از افزایش قیمت انرژی گرفته تا مشکلات در زنجیره تامین تأثیر گذاشت و نوسانات بازار در طول سال گذشته باعث کاهش منطقه پیش‌بینی شد.

اوتکانلار گفت: شرکت ما فعالیت‌های خود را مطابق با اهداف استراتژیک خود توسعه خواهد داد و از پیشرفت جهانی، مبارزه با بحران اقلیمی و همچنین کمک به توسعه ترکیه حمایت خواهد کرد.

براساس گزارش های رسمی، شرکت کاردمیر در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاری‌های جدید در بازه زمانی ۲۰۲۳-۲۰۲۸ به ارزش یک میلیارد دلار است. در سال ۲۰۲۲، این شرکت ۴۵.۵ میلیون دلار درآمد صادراتی از فروش به اتحادیه اروپا، بالکان، آفریقای شمالی، آسیای مرکزی و خاورمیانه دریافت کرد که نسبت به  ۲۷.۴ میلیارد سال گذشته، ۸۵.۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس اسناد رگولاتوری شرکت، حجم فروش هدف ۱۷۳ هزار تن بیلت، ۱۴۱ هزار تن میلگرد، ۱۳۱ هزار تن مفتول می‌باشد. همچنین پیش بینی می‌شود فروش پروفیل فولادی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به ۱۱۹ هزار تن برسد. در همین حال، قیمت بیلت در بازار دریای سیاه به دلیل کاهش عرضه و عدم تمایل به خرید از ترکیه دوباره کاهش یافت.

در سال ۲۰۲۲، این شرکت ترکیه در مجموع ۲.۲۲ میلیون تن فولاد ذوب و ۲.۱۴ میلیون تن فولاد نورد تولید کرد. در طول سال گذشته، کاردمیر ۱۳۶ محصول با ارزش افزوده بالا را به مجموعه خود اضافه کرد که در بخش خودرو، مهندسی مکانیک و ساخت و ساز کاربرد دارند.

همچنین کاردمیر در بهار سال ۲۰۲۲ کارخانه فولاد جدیدی را با ظرفیت سالانه ۱.۲ میلیون تن بیلت راه اندازی کرد که سرمایه گذاری آن از سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود. کارخانه فولاد ۱۸ ماه پس از شروع ساخت به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 7346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =