کد خبر 7384
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰

رشد تولید کنسانتره فولاد سنگان

رشد تولید کنسانتره فولاد سنگان

شرکت فولاد سنگان در نیمه نخست سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، در زمینه تولید کنسانتره آهن با رشد ۶۷ درصدی همراه بوده است.

به گزارش آهن نیوز؛ رشد تولید کنسانتره فولاد سنگان در حالی است که در تیرماه سال جاری تولید کنسانتره سنگ آهن، فولاد سنگان به ۳۴۷ هزار و ۱۲۰ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که به میزان ۲۰۵ هزار و ۴۶۰ تن تولید داشته با رشد ۶۹ درصدی همراه بوده است. البته در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان تولید نزدیک به هم بوده و تولید کنسانتره سنگ آهن فولاد سنگان رشد ۵.۲ درصدی را ثبت کرده است و به ۳۳۸ هزار تن رسید.

تولید کنسانتره ۶ ماه اول ۱۴۰۲ در فولاد سنگان به میزان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده در حالی که در شش ماه اول سال گذشته یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۷ درصدی را ثبت کرده است. در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ تولید کنسانتره سنگ آهن، فولاد سنگان به بیش از ۴۰۷ هزار تن رسیده که با رشد ۶۶۳ درصدی همراه بوده است؛ این آمار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از ۱۲۰ هزار و ۲۰۰ تن به ۳۵۱ هزار تن در اردیبهشت سال جاری رسیده و رشد ۱۹۲ درصدی را ثبت نمود.

در خردادماه نیز روند تولید کنسانتره سنگ آهن، فولاد سنگان روند افزایشی داشته و از تولید حدود ۲۱۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۳۱۵ هزار تن در سال‌جاری رسید و رشد ۵۱ درصدی را به ثبت رسانیده است. روند تولید کنسانتره سنگ آهن این شرکت در شهریورماه سال جاری متاثر از توقفات لازم برای تعویض قطعات و لاینرهای این کارخانه بوده است، ولی به طور کلی در شش ماه گذاشته نمودار تولید این محصول در فولاد سنگان روند صعودی و بسیار خوبی را طی نموده است.

ثبت رکوردهای جدید تولید ماهیانه ناشی از برنامه‌ریزی دقیق و موثر بوده است و با مدیریت صحیح توقفات به خصوص کاهش زمان توقفات اعم از کمبود انرژی و توقفات پیش‌بینی‌نشده منجر به رشد ۶۷ درصدی تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل شد. به طور کلی توقفات پیش‌بینی‌شده ۱۰ روزه در اردیبهشت، ۱۷ روز توقف پیش‌بینی‌نشده به دلیل قطع برق در خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۲ و همچنین ۴ روز توقف پیش‌بینی‌شده در خرداد به منظور تعویض لاینرها و تعمیرات، از مواردی است که بر تولید این کارخانه موثر بوده است. بدیهی است توقفات پیش‌بینی‌شده جزیی از روند تولید در کارخانه‌های صنعتی است و در سال جاری راهکارهای مناسب برای کاهش توقفات ناشی از کمبود انرژی به خصوص تأمین برق از بورس انرژی باعث کاهش توقفات نسبت به شش ماه سال ۱۴۰۱ شد.

به این ترتیب فولاد سنگان موفق شد با تولید ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تن کنسانتره، ۹۹ درصد برنامه پیش‌بینی‌شده تولید شش ماه اول خود را محقق کند.

گفتنی است، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال ۱۳۹۴ در استان خراسان رضوی با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شد. در حال حاضر واحد کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی شرکت، هر یک به ظرفیت تولید اسمی ۵ میلیون تن در حال تولید هستند.

شروع پروژه‌های توسعه فولاد سنگان از جمله پروژه افزایش ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی گندله و طرح احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی این شرکت به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن گام بزرگی در رشد و توسعه منطقه شرق کشور خواهد بود و نقش فولاد سنگان در زنجیره تولید فولاد کشور را بیش از پیش پر رنگ خواهد کرد.

منبع: معدن ۲۴

انتهای پیام/

کد خبر 7384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =