کد خبر 7421
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

در گفت‌گو با آهن‌نیوز مطرح شد:

فولاد شادگان در مسیر تولید فولاد سبز + ویدئو

فولاد شادگان در مسیر تولید فولاد سبز + ویدئو

مدیرعامل فولاد شادگان برای رفع معضل محدودیت انرژی در مسیر تولید واحد فولادی خود، از جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری برای جایگزین کردن هیدروژن و تولید فولاد سبز در آینده نزدیک خبر داد.

حسین کهزاد مدیرعامل فولاد شادگان از بهره‌برداری واحد فولادسازی خود با ظرفیت تولیدی یک میلیون تن بیلت تا پایان سال خبر داده و به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: پیشرفت کار در حال حاضر حدود ۹۰ درصد است و با برنامه‌ریزی که شده، تمام تلاشمان را به کار بسته تا پایان امسال این واحد فولادسازی در مدار تولید قرار بگیرد.

کهزاد در رابطه با علل کمبود تقاضا که برای محصولات فولادی در حال حاضر در کشور وجود دارد، بیان کرد: کاهش تقاضا در بازار جهانی فولاد نیز وجود داشته و همه فولادسازان دنیا، درگیر آن هستند، اما ما در حال حاضر در داخل کشور، بیشتر از این که کاهش تقاضا داشته باشیم، کاهش تولید ما را دچار چالش کرده است.

وی در ادامه در رابطه با دلایل عمده این کاهش تولید گفت: بحث محدودیت‌های انرژی که در تابستان تقریبا دو الی دو و نیم ماه را به دلیل کمبود و محدودیت برق، دچار کاهش تولید شدیم و در زمستان هم به همین میزان دچار محدودیت گاز هستیم که شرکت‌های تولیدی فولاد جمعا حدود پنج ماه از زمان تولید را با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند تولید کنند.

مدیر عامل فولاد شادگان از برنامه این واحد تولیدی برای زمستان و راهکار آسیب کمتر قطعی گاز گفته و بیان کرد: در خصوص برق، شرکت‌ها به سمتی می‌روند که نیروگاه تأسیس کنند تا بتوانند خودشان را از محدودیت برق رها کنند. اما در مورد گاز می‌توان گفت که متأسفانه هیچ راهکاری وجود ندارد زیرا تولید گاز در انحصار دولت بوده و بنابراین راهکار سریعی وجود ندارد. اگرچه ما در فولاد شادگان به این سمت می‌رویم که بتوانیم از هیدروژن به عنوان یک جایگزین استفاده کنیم و در جهت تولید فولاد سبز نیز گام برداریم اما به هر حال سرمایه‌گذاری‌ها و محدودیت‌های خاص خودش را دارد که امیدوار هستیم با فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهیم بتوانیم کار را به ثمر برسانیم و جایگزین را داشته باشیم.

این فعال صنعت فولاد یکی دیگر از معضلات صنایع را بحث کمبود منابع تامین مالی معرفی کرده و اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های تولید، سودآوری شرکت‌های فولادی به شدت در حال کاهش است که این مورد بر روی بحث سرمایه‌گذاری‌های جدید آنها بسیار اثرگذار است و برای شرکت‌های فولادی چالش بسیار بزرگی را جهت توسعه رقم می‌زند.

وی در پایان به کمبود محل‌های تامین مالی اشاره کرده و در رابطه با برنامه تامین مالی خود گفت: در حال حاضر تنها راه تأمین سرمایه از محل بانک‌ها و بورس برای فروش اوراق بهادار است که ما هم استثنا نیستیم و در برنامه امسال قرار است ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق بهادار در بورس کشور داشته و همچنین تأمین سرمایه از محل خارج کشور را هم دربرنامه آینده خودمان خواهیم داشت.

خبرنگار: پریسا فرضی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =