کد خبر 7492
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

آهن‌نیوز از دهمین همایش استیل پرایس گزارش می‌دهد؛

گردهمایی فعالان صنعت فولاد برای بهره‌وری از فرآیندهای جدید فولادسازی

گردهمایی فعالان صنعت فولاد برای بهره‌وری از فرآیندهای جدید فولادسازی

دهمین همایش تخصصی فولاد و ماده اولیه با نگاهی بر فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالاتر در محل هتل المپیک تهران با حضور شرکت‌های فعال در حوزه آهن و فولاد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ دهمین همایش تخصصی فولاد و ماده اولیه با نگاهی بر فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالاتر در محل هتل المپیک تهران با حضور شرکت‌های فعال در حوزه آهن و فولاد در حال برگزاری است.

این همایش با هدف پرداخت به پشرفت در فناوری‌های موجود از جمله دیجیتالی شدن، بهره‌وری مواد، فرایندهای جدید فولادسازی مانند جذب کربن، ماشین لرنینگ و موارد از این قبیل که نیاز آینده فولاد آلیاژی در ایران است، برگزار شده است.

این همایش همراه با برگزاری سخنرانی‌های کلیدی توسط مدیران عامل ذوب آهن، شرکت فولاد آلیاژی و عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس حاضر و همچنین پنل‌های تخصصی با عنوان "جایگاه فعلی ایران در جهان در صنعت‌های فولادی با ارزش افزوده بالاتر، نیازسنجی برای نیاز داخل و امکان صادرات، چالش‌های پیش‌رو" و پنل "بررسی تکنولوژی‌های روز دنیا و ایران، مزیت‌ها و چالش‌ها در تامین مواد اولیه مورد نیاز" است.

کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان به عنوان سخنران کلیدی در این همایش ضمن اشاره به فعالیت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان پیشران صنعت فولاد و توسعه کشور، از تولید بیش از ۱۴۵ هزار تن ریل برای استفاده در خط‌های راه آهن و مترو کشور خبر داد و افزود: از جمله محصولات تولیدی ارزش افزای دیگر در این واحد، تولید تیرآهن بال پهن با ایمنی بالا برای استفاده در صنعت ساختمان است. وی همچنین از تولید و توسعه این گرید جدید در سایزهای ۲۶، ۲۸ و ۳۲ تا پایان سال جاری در ذوب آهن اصفهان خبر داد.

کمال زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی نیز در سخنرانی بعدی، ضمن دسته‌بندی گریدها به سه دسته کم آلیاژ، متوسط و پرآلیاژ گفت: نیاز سالیانه کشور به انواع گرید فولاد آلیاژی ۱/۵ میلیون تن است، در حال حاضر تامین کامل نیاز داخل در دستور کار است و به تدریج به سمت صادرات بیشتر در حرکت هستیم.

وی ادامه داد: صنعت فولاد با اختصاص ۳/۸ از درآمد جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۹۶ میلیون نفر اشتغالزایی کرده است. ایران با رتبه دهم، ۱/۵ درصد از سهم تولید فولاد دنیا را برعهده دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تقاضای تولید فولاد در دنیا در سال آینده رشد ۳ درصدی خواهد داشت. ایران ۷۰ درصد از فولاد تولیدی خود را مصرف می‌کند که نشانگر توازن در تولید و مصرف است.

انتهای پیام/

کد خبر 7492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =