کد خبر 7501
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

۱۳ همت سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه انجام می‌شود

۱۳ همت سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه انجام می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور برای بخش صنعت و معدن کرمانشاه تعیین تکلیف شده، گفت: با این تسهیلات نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در استان انجام خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ محسن دارابی در جلسه امروز (۲۵ مهر) شورای هم‌خانواده وزارت صمت که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به اهمیت تامین مالی برای صنایع و معادن استان، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور ۶۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه تصویب شد که قرار بود ظرف مدت دو سال عملیاتی شود، اما اکنون با گذشته حدود ۱۵ ماه از سفر رئیس جمهور به استان، بیش از ۶۰ درصد این تسهیلات معادل حدود ۴۵۰۰ میلیارد در سیستم بانکی قطعی شده است.

وی از قطعی شدن تسهیلات برای برخی واحدهای بزرگ استان از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پالایشگاه کرمانشاه، چیاسرام، آکو زاگرس، خمیرمایه برتر و... خبر داد و عنوان کرد: نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه ارزنده برای استفاده از این تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده ایم.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه اضافه کرد: معادل این میزان تسهیلاتی که به واحدها پرداخت می‌شود، خود آنها نیز آورده خواهند داشت و می‌توان گفت هم اکنون با تعیین تکلیف این ۴۵۰۰ میلیارد تومان، بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در استان در جریان است.

به گفته دارابی با مجموع تسهیلات سفر رئیس جمهور نیز بین ۱۲ تا ۱۳ همت سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین از بهره‌برداری از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدن در استان در هفته دولت و با حضور وزیر صمت خبر داد که برای بالغ بر ۱۳۰۰ نفر اشتغالزایی داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از تعیین تکلیف پروژه گسترش سوخت سبز زاگرس(بیواتانول) نیز خبر داد که ظرف مدت ۴۸ ساعت ۲۰۵۰ میلیارد تومان سهام آن در بازار سرمایه به فروش رفت و ابراز امیدواری کرد با تامین مالی این طرح مهم، شاهد بهره‌برداری از آن تا پایان سال باشیم.

دارابی از روند ادامه‌دار حضور واحدهای کرمانشاه در بازار سرمایه هم یاد کرد و گفت: پذیره نویسی سهام شرکت ذوب آهن بیستون نیز تا آذرماه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه به دنبال تولید ورق فلزی است که هم اکنون در کشور وارد می‌شود، افزود: تولید این محصول یک پروژه استراتژیک برای کشور بوده و تکنولوژی بالایی را هم نیاز دارد و در بخش‌های مختلف از ساخت لوازم خانگی تا سازه‌ها و خودرو کاربرد دارد.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه معتقد است، با مجموعه این موارد چشم انداز پیش روی بخش صنعت و معدن استان روشن است.

دارابی سپس از وضعیت تجارت خارجی استان در شش ماهه اول امسال نیز یاد کرد و گفت: خوشبختانه کرمانشاه با صادرات بیش از ۱.۴ میلیارد دلار کالا، رتبه چهارم صادرات کشور را  به خود اختصاص دادیم.

وی از رشد ۹ درصدی ارزش و ۱۳ درصدی وزن کالاهای صادراتی استان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یاد کرد و افزود: این میزان صادرات در حالیست که میعانات گازی محاسبه نشده و با احتساب این بخش میزان صادرات استان بسیار فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر 7501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =