کد خبر 7525
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد؛

استارت مجدد رشد قیمت مقاطع فولادی در بازار آزاد/ افزایش ۱۰۰ الی ۶۵۰ تومانی تیرآهن

استارت مجدد رشد قیمت مقاطع فولادی در بازار آزاد/ افزایش ۱۰۰ الی ۶۵۰ تومانی تیرآهن

در بازار آهن  فولاد اثر افزایش نرخ دلار، از نیمه‌های دیروز خود را نشان داد و قیمت‌ها در اکثر مبادی فروش با رشد همراه بودند طوری که نرخ اکثر کارخانجات میلگرد و اکثر مقاطع فولادی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دیروز دلار در بازار آزاد با رشد مجدد به کانال ۵۱ تومانی به نرخ ۵۱ هزار و ۳۲۰ تومان مبادله شد. همچنین قیمت دلار صرافی ملی ۴۱ هزار و ۲۲۲ تومان اعلام شد. در بازار آهن  فولاد نیز فعلا اثر افزایش نرخ دلار دیروز در معاملات روز گذشته تا نیمه‌های روز خود را نشان نداد اما از بعد از ظهر قیمت‌ها در اکثر مبادی فروش بدون تغییر یا با رشد جزئی همراه بودند طوری که نرخ اکثر کارخانجات میلگرد بدون تغییر و اکثر مقاطع فولادی افزایش یافت.

در بخش محصولات ذوبی، نرخ میلگرد روز گذشته بین ۵۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش یافت و با قیمت‌های ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان برای سایزهای مختلف معامله شد. در معاملات دیروز این محصول در بورس کالا نیز همچنان استقبال برای آن ضعیف است طوری که با افت حجم ۶۱ درصدی به میزان ۸۸ هزار و ۷۷۸ تن براساس نرخ پایه در حالی معامله شد که فقط ۴۶ هزار و ۴۶۵ تن تقاضا داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۵۶۴ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۵۰۵ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۲۲۰ تومان بالاتر از میانگین نرخ پایه عرضه گذشته (۲۱ هزار و ۷۰۷ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۰ هزار و ۸۲۵ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار و ۱۶۷ تومان است.

نرخ تیرآهن به نسبت اسیر اقلام افزایش بیشتری تجربه کرده و در اکثر سایزها ۱۰۰ الی ۶۵۰ تومان افزایش داشت و در برخی سایزها بدون تغییر اعلام شد و در نهایت بین قیمت‌های ۲۵ هزار و ۳۵۰ تا ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت. این در حالی است که در معاملات دیروز این محصول در بورس کالا استقبال چندانی از آن خصوصا عرضه‌های نقدی نشد و فقط معاملات با نوع تسویه اعتباری که بیشتر از سمت ذوب آهن اصفهان بود انجام گرفت. در معاملات دیروز این محصول با افت حجم ۴۸/۵ درصدی به مقدار ۷ هزار و ۷۹۴ تن با میزان تقاضا ۱۶ هزار و ۴۸ تن به فروش رفت. نرخ معامله شده این محصول نسبت به نرخ پایه افزایش در حد ۱/۷ درصد داشته و به قیمت ۲۲ هزار و ۴۵۸ تومان معامله شد. کمترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۹۱۸ تومان و بیشترین قیمت ۲۲ هزار ۸۲۶ تومان است. 

در بخش محصولات تخت فولادی نیز افزایش قیمت اعمال شد و نرخ انواع ورق سیاه (فولاد مبارکه و فولاد سبا) با ۳۰۰ تومان افزایش به قیمت‌های ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت.در این میان نرخ انواع ورق گالوانیزه و ورق سیاه اکسین و کاویان بدون تغییر اعلام شد و ورق رنگی ۶۰۰ تومان کاهش یافت.

در بخش انواع قوطی پروفیل نیز قیمت ها افزایشی بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان داشت و به قیمت ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۳۷ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رفت. 

در بخش مواد اولیه هم نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی افزایشی شده و با ۵۰ الی ۱۵۰ تومان رشد همراه بود اما بالعکس شمش فولادی با ۵۰ تومان کاهش به قیمت‌های بین ۲۰ هزار و ۳۵۰ تا ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =