کد خبر 7537
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

پیگیری مطالبات کارگران زغالسنگ و معادن کرمان

پیگیری مطالبات کارگران زغالسنگ و معادن کرمان

مطالبات کارگران زغالسنگ و معادن در دیدار نمایندگان، وزیر کار و مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد پیگیری شد.

به گزارش آهن نیوز؛ در راستای پیگیری مطالبات کارگران شرکت زغال سنگ و معادن کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور، نمایندگان شورای کارگری زغالسنگ کرمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و مطالبات کارگران زغالسنگ و معادن  در دیدار  نمایندگان، وزیر کار و مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد پیگیری شد.

در این دیدارها  زاهدی نماینده مردم کرمان و راور  خلاء بیمه‌ای کارگران زغالسنگ در سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸ را یکی از مشکلات جدی این قشر نام برد و ضرورت تغییر حقوق و دستمزد مشاغل سخت از جمله کار در معادن زیرزمینی از موضوعات مطرح شده توسط شورای کارگری زغالسنگ بود که وزیر کار قول پیگیری داد.

زاهدی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با اشاره به موضوع ضرایب شغلی در برنامه هفتم بر ضرورت اصلاح آن با توجه به مشاغل سخت و زیان آور تاکید کرد.

تفاوت قیمت فاحش زغالسنگ وارداتی و تولید داخل از دیگر موضوعات مطرح شده شورای کارگری بود که آن را ظلم در حق تولیدکنندگان داخلی و کارگران زحمتکش معادن زغالسنگ دانسته و خواستار اصلاح قیمت‌ها شدند.

در این دیدار زاهدی از وزیر تعاون کار  ورفاه اجتماعی برای سفر به شهرستان راور و بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی،کارخانه فولاد راور، کارخانه شرکت تولیدکننده اکسید روی و دیدار با کارگران معدن زغالسنگ هجدک و معدن همکار دعوت  کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 7537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =