کد خبر 7561
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

میلگرد همچنان در انتظار تقاضا/ تیرآهن کامل به فروش رفت

میلگرد همچنان در انتظار تقاضا/ تیرآهن کامل به فروش رفت

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا با حذف سنگ آهن دانه بندی و کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۹ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۶۷۳ هزار و ۲۳۷ تن با میزان تقاضای ۸۰۲ هزار و ۹۰۸ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۸۴ تن محصول شامل ۱۹۵ هزار و ۷۸۴ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۵۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف سنگ آهن دانه بندی و کلوخه و برخی دیگر از محصولات در مجموع با ریزش ۵۹ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۶۷۳ هزار و ۲۳۷ تن با میزان تقاضای ۸۰۲ هزار و ۹۰۸ تن به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سردلوازم خانگی، ورق سرد و گرم خودرو بود که با حذف کامل حجم زیادی از محصولات شمش و میلگرد که در حدود ۳۶ درصد را شامل شد محصولات این بخش به مقدار ۱۲۵ هزار و ۲۳۷ تن با میزان تقاضای ۱۰۶ هزار و ۱۰۸ تن به فروش رفت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز به طور کامل به مقدار ۴ هزار و ۸۰۷ تن با میزان تقاضا ۱۲ هزار و ۶ تن با همان نرخ پایه به مبلغ ۲۴ هزار و ۶۷۷ تومان به فروش رفت. کمترین نرخ معامله شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین نرخ ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۰ بود. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته بود.

در بخش معامله محصولات میلگردی نیز سبد میلگرد ساده صنعتی با افت ۷۲/۹ درصد حجم عرضه شده به مقدار هزارو ۵۴۰ تن با نرخ پایه ۲۷ هزار و ۶۰۵ تومان و همچنین معامله ۳ هزار و ۱۵۰ تن میلگرد آلیاژی و کلاف ثبت شد که به ترتیب با میانگین نرخ پایه ۲۵ هزار و ۹۳۰ تومان و ۲۷ هزار ۴۸۹ تومان به فروش رسیدند. همچنین برای این مقدار معامله شده تقاضایی به حجم ۷ هزار و ۱۹۹ تن وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۸۴/۹ درصد حجم به مقدار ۱۰ هزار و ۲۵۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن نیز با ۶/۳ درصد پایین تر از نرخ پایه به قیمت ۱۹ هزار و ۲۸۰ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا نیز برای این محصول چندان بالا نبوده و فقط به مقدار هزار و ۱۲۵ تن ثبت شد. 

از انواع ورق نیز در عرضه‌های امروز امروز معامله ۴۵ هزار تن ورق سرد خودرو، ۱۵ هزار تن ورق سرد لوازم خانگی و ۴۰ هزار و ۴۰ تن ورق گرم خودرو وجود داشت که توسط فولاد مبارکه با عرضه اعتباری و صنایع هفت الماس با عرضه نقدی عرضه شه است.

همچنین این هفته نیز تالار صنعتی بورس کالا میزبان معامله ۱۵۱ هزار تن آهن اسفنجی بود که براساس نرخ پایه ۱۱ هزار و ۵۵۸ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده به فروش رفت که با میزان تقاضای بالا به مقدار ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ تنی به طور کامل به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز نیز با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی و کلوخه در مجموع ۳۹۷ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل گندله و کنسانتره سنگ آهن با میزان تقاضای ۵۳۴ هزار تن به فروش رسید که ۶۹/۳ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه داشت.

تصویر زیر جزئیات معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

میلگرد همچنان در انتظار تقاضا/ تیرآهن کامل به فروش رفت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 7561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =