کد خبر 7624
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان تسهیل شد

فرآیند سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان تسهیل شد

دفتر نظام مهندسی معدن در جنوب کرمان به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی (دوشنبه) با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کرمان افتتاح شد.

به گزارش آهن نیوز؛ امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در سفر به جیرفت و در جریان افتتاح دفتر نظام مهندسی معدن در جنوب کرمان گفت: به منظور توسعه جنوب استان به ویژه فعالیت‌های معدنی که از صنایع پیشران است، نیاز بود موارد هموار شود و همراهی دستگاه‌ها در رسیدن به ذخایر خوب، صنایع پایین دستی و فرآوری را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از ابزارهای تحقق این اهداف، نظام مهندسی معدن است که از مرحله اکتشاف تا بهره‌وری و فرآوری باید کمک کند.

حسن زاده ادامه داد: با توجه به بعد مسافت مرکز استان تا شهرستان‌های جنوبی و همچنین تسهیل در سرمایه‌گذاری، دفتر نظام مهندسی معدن در جنوب راه‌اندازی شده که خدمات به بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران معدن بهتر انجام گیرد.

ارائه آموزش حفاری معدن در جنوب کرمان

همچنین با حضور معاون استاندار کرمان، دوره آموزش تخصصی حفاری معدن با همکاری ایمیدرو، فنی و حرفه‌ای و اداره کل صمت جنوب استان کرمان در جیرفت راه‌اندازی شد.

حسن‌زاده در آیین افتتاح این دوره آموزشی، یکی از راهبردهای اقتصادی استان را اکتشافات معدنی بیان کرد و افزود: شمال و جنوب استان کرمان میلیاردها تن ذخیره معدنی دارند که بخش زیادی از آنها هم اکتشاف نشده‌اند.

وی ادامه داد: مهمترین مرحله در حوزه اکتشاف معدنی، حفاری است و لذا با همکاری شرکت ایمیدرو، سازمان صمت، فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات یزد ذیل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی استان کرمان، اولین آموزش تخصصی معدنی در جنوب کرمان راه‌اندازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: ۲۲ نفر برای آموزش حفاری معدن در جیرفت ثبت‌نام کرده‌اند که پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، دوره‌ای را در یکی از معادن به صورت عملیاتی آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: در ادامه آموزش‌ حفاری معدن در شهرستان کهنوج و آموزش فرآوری مواد معدنی هم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 7624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =