کد خبر 7715
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

۲۵ هزار تُن فولاد در مجتمع صنعتی اسفراین خراسان‌شمالی تولید شد

۲۵ هزار تُن فولاد در مجتمع صنعتی اسفراین خراسان‌شمالی تولید شد

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: ۲۵ هزار تُن فولاد در نیمه نخست امسال با وجود چالش هایی از قبیل قطعی برق، نوسانات شدید قیمت ها و عدم ثبات بازار در این مجتمع تولید شد.

به گزارش آهن نیوز؛ علیرضا ارغایی اظهار کرد: ۱۰ هزار تُن از محصولات این مجتمع در بازار داخلی فروش رفت بر این اساس ۱۳۵ درصد از تعهد فروش در نیمه نخست سالجاری محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت فروش این مجتمع در حوزه صنایع ریلی به ۱۷۰ تُن رسید و در حوزه استراتژیک صنایع معدنی با سه هزار و ۴۵۰ تُن تولید توانست ۱۰۲ درصد برنامه را محقق کند.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین با بیان اینکه در بخش محصولات صادراتی با ۸۰۰ تُن تولید، ۹۰ درصد برنامه های نیمه نخست امسال را محقق کردیم، گفت: سفارشات صنایع نیروگاهی نیز با توجه به زمانبر بودن فرآیند تولید به تحقق ۶۰ درصدی رسیده و با برنامه‌ریزی انجام شده در نیمه دوم سال، ۱۰۰ درصد آن محقق خواهد شد.

وی، تولید ۳۵ عدد غلطک آسیاب فشاری سنگ معدن با وزن متوسط هر عدد ۹ تن، تولید بیش از سه هزار عدد انواع محور های قطار مسافری، باری و لوکوموتیو، ساخت قطعات ماشین آلات کامل خط تولید خردایش سنگ معدن شامل آسیاب سنگ شکن، ژیراتوری، آسیاب مخروطی و آسیاب غلطکی و ساخت قفسه نورد سرد و گرم فولادی را از اقدامات این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

انعقاد تفاهم‌نامه تولید چرخ قطار

ارغایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: تفاهم نامه تولید مشترک انواع چرخ واگن های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو در ایران تحت لایسنس خارجی منعقد شد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین افزود: اجرای این تفاهم نامه تاثیر بسزایی در جلوگیری از خروج ارز از کشور و توسعه توان ساخت داخل دارد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازدید و بررسی های تیم فنی و بازرگانی شرکت خارجی از تجهیزات و خط تولید کارخانه، قابلیت ها و ظرفیت های این مجتمع مورد تایید قرار گرفت و از این رو آمادگی برای آغاز همکاری مشترک در زمینه تولید چرخ منوبلوک انواع واگن در مجتمع اعلام شد.

تعهد تولید ۹ هزار محور واگن مورد نیاز پارس مپنا

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین در ادامه گفت: این مجتمع همچنین با انعقاد تفاهم نامه، تولید ۹ هزار عدد انواع محور واگن برای شرکت واگن پارس مپنا را متعهد شد.

وی اظهار کرد: این مجتمع از سال گذشته متعهد شد تا ۲ هزار و ۷۰۰ عدد محور واگن باری به شرکت واگن پارس مپنا تحویل دهد.

ارغایی افزود: ظرفیت تولید در این مجتمع تولید حدود هفت هزار محور در سال است و نیاز شرکت واگن پارس مبنا در سه سال تامین و تحویل می شود.

تفاهم‌نامه همکاری برای تولید قطعات معدنی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت فولاد شرق کاوه گفت: این تفاهم برای رفع نیاز شرکت فولاد شرق کاوه در زمینه قطعات مصرفی خطوط خردایش و کنسانتره منعقد شد.

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: بر این اساس مقرر شد نیاز سالانه شرکت فولاد شرق کاوه به انواع قطعات حوزه معدن، توسط مجتمع صنعتی اسفراین تامین شود.

انتهای پیام/

کد خبر 7715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =