کد خبر 7842
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

ترکیه تعرفه‌های ضد دامپینگ چین را تمدید کرد

ترکیه تعرفه‌های ضد دامپینگ چین را تمدید کرد

دولت ترکیه تصمیم گرفته است تعرفه‌های ضد دامپینگ محصولات فولادی ضخیم نورد وارداتی از چین را تمدید کند. وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد که حذف این عوارض می‌تواند منجر به ادامه یا افزایش دامپینگ شود.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ دولت ترکیه تصمیم گرفته است تعرفه‌های ضددامپینگ محصولات فولادی ضخیم نورد وارداتی از چین را تمدید کند. وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد که حذف این عوارض می‌تواند منجر به ادامه یا افزایش دامپینگ شود. نرخ‌های کنونی برای کارخانه‌های فولادی ویژه جیانگ‌یین زینگ‌چنگ ۱۶.۸۹ درصد و برای سایر تولیدکنندگان چینی ۲۲.۵۵ درصد با قیمت‌های سیف (CIF) است.

فولادسازان داخلی نگران هجوم واردات ارزان این محصولات و تأثیر بالایی آن بر تجارت آنها هستند.  براساس اعلام ترکیه این عوارض برای برخی اقلام مشمول کدهای گمرکی ۷۲۰۸، ۷۲۲۵ و ۷۲۱۱ اعمال خواهد شد.

 ترکیه به طور رسمی بررسی ضد دامپینگ را در مورد فولاد نورد از چهار کشور چین، هند، ژاپن و فدراسیون روسیه آغاز کرده است. این تحقیقات بر اساس شکایت انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD)، به عنوان نماینده تولیدکنندگان داخلی، صورت گرفته است. این تصمیم، بازه زمانی از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ را پوشش و بر واردات بر اساس اقلام عددی اعمال می‌شود.

ارزیابی انجام شده بر اساس اطلاعات، اسناد و شواهد ارائه شده توسط تولیدکنندگان داخلی نشان می‌دهد که شاخص‌های اصلی اقتصادی این صنعت یعنی تولید و حجم فروش در بازار داخلی، حجم و ارزش سهام، نسبت بهره‌برداری از ظرفیت‌ها وخیم است و منجر به تاثیر منفی بر شاخص‌های بحرانی اقتصادی و سودآوری واحد شد.

همچنین، در سپتامبر سال جاری، انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه از دولت خواسته بود تا برای کمک به صنعت فولاد کشور در میان افزایش واردات وارد عمل شود. این انجمن اعلام کرد: در جولای ۲۰۲۳، تولید فولاد در کشور برای اولین بار در ۱۴ ماه گذشته افزایش یافت، اما سهم واردات نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت. طبق گزارش این انجمن، واردات سالانه فولاد از چین در ۷ ماه سال ۲۰۲۳ تقریبا ۸۵ درصد افزایش یافته است.

در بازه ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳، چین با حجم کل ۱.۱۵ میلیون تن، صادرکننده اصلی ورق گرم به ترکیه شد. فدراسیون روسیه با ۵۳۱.۷ هزار تن در رتبه دوم و ژاپن با ۳۹۳.۸۲ هزار تن در رتبه سوم قرار دارد. حجم صادرات HRC هند به ترکیه در سال ۲۰۲۳ ، ۲۹ هزار تن بوده است. از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲ میلیون تن کویل از این کشور به خریداران ترکیه‌ای عرضه شده است.

انتهای خبر/

کد خبر 7842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =