کد خبر 7879
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

بهره‌برداران ۷۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی سلب صلاحیت شدند

بهره‌برداران ۷۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی سلب صلاحیت شدند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بهره‌برداران ۷۰ معدن غیر فعال در استان پس از اخطارهای مکرر با مصوبه شورای معادن استان به ریاست استاندار سلب صلاحیت شدند.

به گزارش آهن نیوز؛ امیررضا رجبی اظهار کرد: یکی از دستور کارهای شورای معادن استان خراسان رضوی که امروز به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، رسیدگی به موارد برخی از بهره‌برداران معادن غیرفعالی بود که بهره برداران آنها نتوانسته بودند، به میزان پروانه بهره‌برداری خود استخراج مواد معدنی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه معادن جزو «انفال» و بهره برداران موظف به پرداخت حقوق دولتی هستند، بیان کرد: بهره برداران این معادن به دلیل عدم انجام تعهدات خود وفق قوانین معادن، حقوق دولتی را پرداخته نکرده یا به اندازه پروانه بهره برداریشان استخراج مواد معدنی نداشتند و معدن را غیرفعال باقی گذاشته بودند، لذا از آنان سلب صلاحیت می شود تا معادن به بهره برداران جدید دارای صلاحیت واگذار شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از دیگر مصوبات نشست شورای معادن، اعمال قانون در قبال تعدادی معادن و صنایع معدنی که خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می کنند که مقرر شد تا یک درصد فروش ماده معدنی آن محاسبه و بابت جبران خسارات از بهره‌برداران معادن آن گرفته شود.

رجبی شمار پروانه های بهره برداری معتبر در حوزه معادن خراسان رضوی را ۹۸۲ پروانه ذکر کرد و گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰ پروانه غیرفعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 7879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =