کد خبر 7897
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

ظرفیت تولید سالانه معدن طلای زرشوران تکاب یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است

ظرفیت تولید سالانه معدن طلای زرشوران تکاب یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در شرکت زرشوران تکاب، ظرفیت تولید سالانه شمش طلا یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است که امیدواریم میزان تولید به این رقم افزایش یابد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدرضا موثقی نیا یکشنبه شب پس از بازدید از معدن طلای زرشوران تکاب در نشست راهبردی گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب افزود: بودجه لازم برای فاز ۲ این مجتمع پیش بینی و تامین شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اکتشاف‌های صورت گرفته، این شرکت پتانسیل بالایی برای توسعه های آتی دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: در حال حاضر اشتغالزایی مستقیم بخش معدن در شهرستان تکاب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم بین سه تا چهارهزار نفر است.

موثقی نیا گفت: برای رشد هرچه بیشتر اشتغال در این بخش نیز تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به افتتاح اتاق نقره و سایت پسماند مجتمع طلای زرشوران تکاب افزود: با بهره برداری از این اتاق، نقره از محصول فرعی تبدیل به محصول اصلی در این مجتمع شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم در این نشست اظهار کرد: اگر در ایران ۱۰ منطقه مستعد معدنی اولویت‌بندی شود، تکاب جزء ۵ اولویت اول بوده و از قطب های معدنی کشور محسوب می شود.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اینکه طلا در هر کشور از نظر اکتشاف، استخراج، فرآوری و فروش جزء ذخایر استراتژیک بوده و تابع یکسری ضوابط و مقررات است، ادامه داد: معدن طلای زرشوران یک قدمت بیش از صد سال دارد و دارای ذخیره بیش از ۴۳ میلیون تن بوده و در نوع خود یکی از بی‌نظیرترین معادنی است که آینده بسیار روشنی داراست.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در آذربایجان غربی صورت گرفته، حضور شرکت های سرمایه گذاری یا هلدینگ‌های معدنی اقتصادی در استان است که بیش از ۱۲ مورد از این شرکت ها اغلب دولتی و یا وابسته به دولت بوده و یا شرکت‌های توانمندی هستند که برابر تفاهم‌نامه های تدوین شده در آذربایجان غربی حضور دارند.

وی گفت: در بخش معدن آذربایجان غربی طی ۲ سال اخیر بیش از هفت هزار میلیارد ریال حقوق دولتی دریافت شده که این رقم در مقایسه با مجموع ۲ سال قبل از آن تقریبا افزایش ۲ برابری داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: ۷۴۰ محدوده معدنی طی این ۲ سال به مزایده گذاشته شده و جنوب استان نیز در برنامه ژئوفیزیک هوایی قرار داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 7897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =