کد خبر 7995
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

توافق نامه ذوب آهن اصفهان با وزارت صنعت و تجارت افغانستان امضا شد

توافق نامه ذوب آهن اصفهان با وزارت صنعت و تجارت افغانستان امضا شد

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به بیان توضیحاتی درباره جزئیات توافق این کشور با وزارت صنعت و تجارت افغانستان پرداخت.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان شامگاه پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه‌های اقتصادی میان مقامات ایران و افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بازدیدی که هیئت اقتصادی دولت افغانستان از ذوب آهن اصفهان داشتند توافق نامه‌ای میان این شرکت و وزارت صنعت و تجارت افغانستان به امضا رسید.

وی با بیان اینکه «ذوب آهن دارای ۵۲ سابقه در صنعت فولاد کشور دارد و مادر این صنعت در کشور محسوب می‌شود» افزود: قرار شد شرکت ذوب آهن اصفهان در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی حوزه معدن با افغانستان همکاری کند به ویژه که این کشور معادن غنی بسیاری به ویژه در استان های هم‌جوار با ایران و نزدیک معادن سنگان کشورمان دارد. لذا توافق کردیم تا در زمینه انتقال دانش استخراج معادن سنگ آهن به این همسایه شرقی مان، با آنها همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین گفت: یکی دیگر از موارد مورد توافق ذوب آهن با وزرات صنعت و تجارت افغانستان، اجرای کارهای توسعه ای در این کشور است که شامل صادرات ریل تولیدی ذوب آهن به افغانستان و توسعه صنعت ریلی این کشور می شود. صادرات تیرآهن های بال پهن به همسایه شرقی ایران از دیگر موارد مورد توافق با هیأت اقتصادی افغانستانی است؛ این محصولات به صورت پیچ و مهره ای و مدولار در صنعت ساختمان بهره برداری می‌شوند.

وی ادامه داد: افغانستان کشور زلزله خیزی است و از آنجایی که تیرآهن های بال پهن ایرانی می توانند زلزله های ۸ تا ۱۲ ریشتر را تحمل کنند می تواند کمک خوبی به توسعه ایمنی ساخت و ساز این کشور خواهد بود.

کوهی عنوان کرد: ما در ذوب آهن اصفهان آرک های فولادی مخصوص استفاده در معادن را تولید می کنیم که با استانداردهای اروپا منطبق است لذا در ایجاد ایمنی برای معدن کاران افغانستانی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در افق ۱۴۰۴ بناست که ذوب آهن اصفهان به تولید ۵۰ میلیون تن فولاد در سال برسد؛ برای دستیابی به این هدف، نیازمند استفاده از معادن غنی افغانستان هستیم. امیدوارم یا توافقاتی که بین مادر صنعت فولاد ایران و وزارت صنعت و تجارت افغانستان صورت گرفته توسعه همکاری‌های بسیار خوب به ویژه صنعت فولاد را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 7995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =