کد خبر 80
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

ثبات قیمتی در بازار آهن

روند کاهشی قیمت آهن در چند روز اخیر با نزدیک شدن به پایان هفته کمی آرام گرفت و اغلب مبادی فروش قیمت‌ها را تغییر ندادند، به همین میزان تقاضا نیز ضعیف بود و خرید و فروش قابل ملاحظه‌ایدر بازار آهن اتفاق نیفتاد.

بازار آهن و فولاد روز گذشته سه شنبه 10 خرداد تقریبا روز آرامی را سپری کرد و قیمت روزانه آهن‌آلات در عمده مبادی فروش با ثبات همراه بود ولی در برخی شرکت‌ها نوسانات جزئی هم مشاهده شد.

اما بازار ارز همچنان با نوسان افزایشی مواجه بود و قیمت دلار هرچند جزئی اما باز هم کمی بالاتر رفت، به طوری که در بازار آزاد حدود ۳۱ هزار و ۲۲۰ تومان به فروش رسید که به نظر می‌رسد بخشی از این نوسان صعودی نرخ دلار به اخبار مربوط به برجام مربوط باشد.

همانطور که مشخص است با نزدیک شدن به پایان هفته ثبات بیشتری در بازار حاکم می‌شود به طوری که هم در بخش عرضه و هم در بخش تقاضا انتظار برای روشن شدن روند بازار، عدم تغییر شرایط در بازار آهن را رقم زده است.

اما به نظر می‌رسد با کاهش عرضه شمش که در بورس کالا اتفاق افتاد، اگر قیمت‌های صادراتی نیز بهتر شود، عرضه هفته آینده با اعمال دامنه مثبت ۳ درصد همراه خواهد بود. البته این در شرایطی است که قیمت محصولات صادراتی روند رو به افزایش داشته و روند نزولی دلار نیمایی هم متوقف شده یا تغییر رویه بدهد.

گفتنی است طبق آمار امروز نیز حدود ۲۱۱ هزار تن محصولات فولادی در بورس کلا عرضه می‌شود که شامل محصولاتی از قبیل تیرآهن، ناودانی، نبشی و میلگرد و ... است.

پایان پیام/ 

کد خبر 80

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =